C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de pannetier dans 7FMR 
6 attestations 
 Page /1 

[1] Il retint le cappitaine de Crathor de son conseil et fist le Mareschal son escuier d'escuerie et Gervaise pannetier. (BUEIL, II, 1461-1466, 143)
[2] Nous voulonset vous mandons expressement que sans aucun deffaut vous des deniers de nos dictes finances bailliez et delivrez à noz amez et feaux escuiers, Eustace de la Mote dit Petiot, nostre premier eschanson, Jehan de Melian, nostre escuier tranchant, Eustache Morel, escuier d'escuerie, et Pierre de Garencieres, nostre pannetier, servans devers nostre tres chiere et tres amée compaigne, à chascun des dessusdiz la somme de trente frans; (6205, 352)
[3] A esté ordené par les presidens et autres conseillersdu Roy estans en la Chambre de Parlement que, par main souveraine et sans prejudice de certain procès pendant en la Court dudit Parlement entre le procureur du Roy nostre Sire, d'une part, et le Grant Pannetier de France, d'autre part, pour cause de la visitation du pain, maistres Jehan de Fontenay et Aubert de la Porte, examinateurs ou Chastelet de Paris, facent la visitation du pain en la ville de Paris, tant de celui qui est et sera amené par marchans forains, comme de celui qui est et sera labouré par les boulengiers de Paris, et ycelui pain visité, comme il appartient, le facent delivrer à ceulx qui en auront le soing pour pris convenable, en regard à la valeur du blé et de la farine, et aux coustemens necessaires faiz par lesdiz marchans forains et boulengiers pour amener et faire ledit pain, non obstans appellations et oppositions faictes et à faire quelzconques. (BAYE, I, 1400-1410, 335)
[4] Fu receu par les presidens en office de grant pannetier de France messire Anthoinne de Craon ou lieu du seigneur de la Roche, qui est alé de vie à trespas, et a fait le serment acoustumé. (BAYE, II, 1411-1417, 30)
[5] Ce jour, messire Robert de Mailly, chevalier, a faitle serement de Grand Pannetier de France ou lieu du sire de Graville, et après ce, le procureur du Roy lui a signifié en la Court certaines ordenances royaulx, que il ne contraigne ne exige des boulengiers de ce royaume comme aucuns ses predecesseurs, et que se il le faisoit, que il soit contraint à cesser par detencion de prison, se mestier est. (FAUQ., I, 1417-1420, 145)
[6] Et sur ce, entre les autres, furent interroguez messires Guillaume des Prez, grant fauconnier de France, Jehan Lestandart, pannetier, chevaliers, La Besgue de Boismenart, eschanson, Jehan Jard, queux, et messire Jehan Lestine, chappellain dudit feu roy Charles VIe, dont Diex ait l'ame, et furent leurs deposicions et adviz par moy escrips et bailliez à la Court et ausdis commis pour en faire et ordonner ainsi qu'il appartiendra. est. (FAUQ., II, 1421-1430, 81)
[7] et, deux ou trois jours après, le seigneur de Ternant requist à monseigneur de Bourgoingne que je m'en allasse avecques luy, et me tira hors de paige, et fu miz escuyer pannetier du duc, et ainsi je rendz compte comme je suis venu en ceste maison temps pour temps. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 113)
[8] et à Gayus son premier pannetier donna le pays d'Anjou, et à plusieurs aultres qui l'avoient bien servy il distribua le surplus des provinces des Gaulles. (S185, 259)
[9] Caius premier pannetier, seigneur d'Anjou ; (S185, 260)
[10]Le roy Artur, de ce adverty, se delibera de combatre le geyant et, avec Gayus son premier pannetier et Beduerus son eschansson, s'en partit secretement de son host ung bien matin et s'en alla droit audit Mont, desirant trouver cest horrible monstre. (S185, 266)

Fermer la fenêtre