C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de paines dans 7FMR 
135 attestations 
 Page /14 

[1] De ceulx viennent les clameurs et les plaintes qui sont plus fourniz et plus aises que nous ne sommes, mais l'affliction est sur le peuple de labour et avons les paines et le travail. (CHART., Q. inv., 1422, 29)
[2] Ilz veulent estre gardez et defenduzet si se font les pluseurs forcier de contribuer a la garde, ainsi que s'ilz voulsissent avoir les biens a leur part sans riens souffrir et nous laisser les perilz et les paines sans riens avoir. (CHART., Q. inv., 1422, 32)
[3] Si estoit tele leur euvre que par euvres et ensaignemens ilz apprenoient aux gens qui armes portoient que plus estoit a doubter le chevetaigne que les ennemis, et les honteux paines des honteux defaulx plus cruelles que les plaies qu'ilz rapportoient des adversaires. (CHART., Q. inv., 1422, 59)
[4] Croys tu que ma vertu puisse toutes tentations surmonter, et vaincre lez mondaines passions, et eschapper lez tormens des paines et afflictions temporellez, et que sans moy est impossible acquerir grace de Dieu? (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 31)
[5] Il te tyre par sa pesanteur ou parfont d'abisme, et tu le peulz par agilité eslever par dessus les cieulx, et acompaigner a gloire en la final resurrection, comme il t'a compaignié aux paines de ceste vie. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 34)
[6] Et bien est vray que yceulx bien le savoient dire et par raisons monstrer selon les livres, mais plusieurs en y a qui à mectre à euvre à paines si aplicqueroient et èschoses mondaines pou seroient habilles. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 69)
[7] Et un tel fol, qui à paines sara sa Pater Nostre, ne soy meismes gouverner fors par ces tavernes, vouldra gouverner autrui. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 131)
[8] Et pour ce, en epiloguant en conclusion ce que dit est devant de cestui tres sage roy, lequel, et ses meurs te plaiz comme bon filz avoir tousjours à memoire pour exemple de bien et sagement te gouverner, pouons congnoistre, avec les autres vertus de lui, l'ordre de sa tres discrete largece par ce que grandement l'a tousjours espandue, si que dit est, et neantmoins ne failli oncques à la tres bien continuer, si comme il y paru à la venue à Paris de son oncle l'empereur de Romme, qui tant fu notable chose que se oncques plus n'en avoit fait si est chose à grandement nocter et mectre en memoire, car à tout dire qui pourroit aujourdui fournir à pareille mise qui y fu employé à la recevoir à si grant honneur et si magnifiée largesse d'estat et de dons, tant grandement et par si noble ordonnance y furent toutes choses et si cousteuse, sans rien y espargner, que ce n'est se merveilles non, car quelz dons y furent d'or, d'argent, de tous joyaulx et pierrerie, tapisserie, vesselle, et tous paremens, et toutes nobles choses y furent presentes données, et quel largesse et si longuement continué, et non mie seulement au dit empereur ne à son filz, le roy de Bahangne, et à leurs barons, chevaliers et gentilz hommes, maismesmement, je te dis, que à paines y et si petit serviteur qui n'y receust à tout le moins un gobelet oré ou hanap couvert et tous fraiz paiéz depuis le jour qu'il mist le pié en France jusques à ce qu'il en sailli, qui dura grant espace de temps, et tous les jours festoye presenté richement en diverses guises, si comme le scevent maintes personnes encores vivans qui des yeulx le virent. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 161)
[9] Et ainsi, bon prince, selon la parolle de l'Ecclesiaste, avant toute euvre soit verité en tes faiz par tel fourme et maniere que ce puist estre à l'exemple de tous les subgiéz de ton pere et de toy ensuivant, en tous les estas de tellement eulx corriger du vice de mençonge qui tant queurt à present en cestui royaume en toutes maniere de gent que à paines y puet en nul ou peu verité estre trouvée que tant ne fust commun. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 164)
[10] Ot-il bien emploié ses paines, quant, par si longs travaux, tant de perilz passez, de bleceures souffertes et mesaises, en pluseurs et diverses batailles conquit la plus grant partie du monde? (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 20)

135 attestations 
 Page /14 
Fermer la fenêtre