C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de ouverte dans 7FMR 
162 attestations 
 Page /17 

[1] Grant grief ou perte Sans cause est voie en bien ouverte. (CHART., L. Dames, 1416, 298)
[2] Et se vo grace m'est ouverte, Vous estes garant de ma vie. (CHART., B. Dame, 1424, 344)
[3] Pitié se tient close et couverte Et ne veult force ne contraintes, Ne ja sa porte n'est ouverte Fors par souspirs et longues plaintes. (CHART., E. Dames, 1425, 368)
[4] Espoir est il en paradis -- La voie en est a tous ouverte -- Et s'il n'est vray ce que je diz, Je croy qu'il n'y a pas grant perte. (CHART., D. Her., p.1415, 427)
[5] Lors sera justice ouverte, Et povreté recouverte, Et malice descouverte; (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 63)
[6] Celuy Sergius ton pareil en ambition esleust ta proximité pour ce qu'il avoit esté refusé de l'Eglise souveraine de Romme a estre colloqué et pourveu en auctorité de prelature pontifical, et pour ce, indigné envers l'Eglise et cité catholique, voulant s'en venger et substraire lez crestiens de leur saint propos, se joingny a toy et t'enforma de seditions et erreurs controuveez, et t'ensaigna a bastir le livre Alcoren, ou tes adherens apprennent la lecture de desmesuree volupté, et reçoivent voulentiers l'ouverte licence et congié de soy aoyller en leurs plaisirs charnelz, et en effrenee luxure. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 125)
[7] Adont Noé le corbel prist, Affin que le voir lui apprist Se la terre fu descouverte, Et par l'arche, qu'il ot ouverte, Le mist hors, mais peu se hasta De retourner, ains s'arresta Sur charongne, dont il se vit ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 141)
[8]Olophernés son connestable Ordena, et ses conduiseurs, Qui du grant ost furent duiseurs, Ou tant ot de gens a cheval Et a pié, que et mont et val Et toute la terre ert couverte De gens, lors fu la guerre ouverte, Qui tout le monde fist trembler, Et, pour son grant orgueil doubler, Nabugodonosor manda Olopherne et lui commanda Que, " partout ou poissance aroit, Et es terres, qu'il conquerroit, Feïst, pour lui plus honorer, Le sien nom partout aourer, Et estatures de fin or Ou nom Nabugodonosor Feist mettre, et fust en tous lieux De tous aourez comme dieux, Et ceulx qui nel voudroient faire Feïst tourmenter et deffaire. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 215)
[9] Et de ce dist Salemon : Cellui qui ne puet contraindre son esperit ayré en parlant est semblable à la cité ouverte qui est avironné de ennemis, c'est à dire que tous les vices sont prests à y entrer. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 173)
[10] Quant en hault furent, la sainte chace ouverte, l'Empereur osta son chaperon, et joint les mains, et comme en lermes fist son oroison longuement et à grant devocion, et le roy lui moustra et devisa toutes les choses qui sont en la sainte chace, que il baisa, et les autres princes aussi, puis tourna la chace devers la chapelle que les aultres d'em bas les veissent, et voult l'Empereur que sa chaiere fust em bas mise front à front devant les reliques si que toudis les peust veoir, et ne voult estre en l'oratoire, qui appareillé lui estoit, pour laquel chose le roy fist abaissier ses courtines. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 110)

162 attestations 
 Page /17 
Fermer la fenêtre