C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de ostz dans 7FMR 
29 attestations 
 Page /3 

[1] De Marcus Scaurus est il aussi escript une responce de vertueux pere et vergoigneuse aux gens de failly couraige, car, comme il lui fut noncié que son filz s'en retournoit villainement d'une bataille et venoit devers lui, il respondy que plus joieusement il allast a l'encontre de ses ostz, s'il lui feust rapporté mort par vaillance, qu'il ne le recevroit en sa maison aprés une faulte si deshonnourable. (CHART., Q. inv., 1422, 60)
[2] Aprenés, se ne le sçavez, que ceste seulle offence suffist a confundre royaulmez et seigneuriez, a destruire et dissiper ostz et bataillez, et pour le pechié d'un fayre ses consors maleureux. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 61)
[3] Car l'empereur Octe, allié et aidé du compte de Champaigne, et le roy d'Engleterre, conforté dez contes de la Marche et de Bretaigne, leur coururent sus par deux costés du royaulme, en une mesme saysson, a si grans ostz et efforcees, comme pour tout aggraventer a ung coup; (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 147)
[4] et si comme il est escript es croniques, du vaillant .Ve. roy de France, Cloudovée le grant, tres vaillant, avint une fois que ses ostz s'embatirent sus les crestiens, et, comme, entre les autres despoilles et proiez par eulz ravies, prensissent un vaissel d'argent d'eglise, que ilz appellent orcheul, saint Remi, qui lors estoit archevesque de Reins, manda au roy qu'il lui feist rendre son vaissel ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 68)
[5] encore fu sagement regardé, redoubtant la variacion de Fortune, que tout ainsi que quant le chief est ferus le corps et les membres ont enfermes et douloreux, que aussi la prise ou mort du prince pourroit estre la perdicion de tous les subgiez, n'estoit mie expedient que sanz trop grant neccessité prince en propre personne alast en bataille, et pour ce avisa le prince à eslire un superieur, le plus esprouvé, sage et expert en ordre d'armes, qui, representant sa personne, eust la charge et admenistracion de tous les ostz et assemblées d'ycelle gent deffensable, et cellui appellerent prince de la chevalerie. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 115)
[6] la response de l'ydole fu que le peuple aroit victoire se le roy mouroit en la bataille, et comme celle response fust tantost espandue en toutes les .II. ostz, en la contraire partie fut crié que on gardast bien que à la personne du roy Codrus ne fust touché. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 186)
[7] Ilz avoient bien tenu conseil pour envoyer gens dehors, jugeans que les ostz estoient près; (COMM., I, 1489-1491, 40)
[8] Et fault bien dire que ceste Isle de France est bien assise, et ceste ville de Paris, de povoir fournir deux si puissans ostz. (COMM., I, 1489-1491, 58)
[9] et la esleutClaudius, de l'un des ostz et de l'autre, XLm hommes a piet et grant plentéde gens a cheval pour aller après Hanibal et combattre a lui en battailleordonnee, se lieu et place convenable il trouvast. (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 41)
[10] Et quant ils'en apperceust, il commanda a Suppronis Nauticius que, le plus celeementqu'il porroit, preist tous les gens et hommes de bagaige qui sievoientson ost, tant a cheval comme a pié, et que chascun portast unggrant ramille que ilz traynassent après eulx, pouresmouvoir la pouldre, et venissent le pendant d'une montaigne, affin que les deux ostz le peussentveoir, et feissent aussy le plus grant tumulte de noize et de crisqu'ilz porroient. (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 57)

29 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre