C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de oseroient dans 7FMR 
18 attestations 
 Page /2 

[1] car quoy que on die des princes que ilz ont mauvais conseil ou mauvais menistres, je croy que a ceulx de qui la voulenté est toute bonne leurs conseilliers ne les oseroient mesconseillier, et communement le maistre quiert servans selon sa condicion : si le conseillent bien ou mal selon qu'ilz sentent la voulenté du seigneur. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 37)
[2] à maistre Girauld, canonnier, fut donnée la charge de cest ouvraige, auquel il sembloit que, pour les Bourguygnons, estoit grant adventaige de ce que les autres avoyent gecté les terres de nostre costé, pour ce que, quant ilz seroient oultre la rivière, ceulx du roi trouveroient leur tranchée beaucoup au dessoubz des assaillans et qu'ilz ne oseroient saillir dudict fossé pour craincte de l'artillerie. (COMM., I, 1489-1491, 63)
[3]à quoy respondirent lesdictz Liégeois ausdictz embassadeurs qu'ilz ne le oseroient faire, veü qu'il les avoit destruictz l'an passé et abbattu leurs murailles, et quant ilz verroient cest appoinctement, si leur en passeroit le vouloir, si aucun en avoient eu. (COMM., I, 1489-1491, 125)
[4] Chascun d'euz en ce seul vouloir Peche forment, et est tout voir Que leur pensée est corrumpue Et leur aliance rompue Quant a amour et continance, Car le fait ne remaint qu'en ce Que la partie convoitéeNe s'i vouldroit estre boutée Ou qu'ilz ne l'oseroient dire. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 345)
[5] Mais je vous diray pour refaire, L'homme, tandis qu'il m'en souvient, Vers une grant dame retraire Incontinent il le convient, Et se de son party se tient, Malebouche ne sa guisarme Në Envie qui la soustient Si n'oseroient crier alarme. (RÉGN., F.A., 1432-c.1465, 196)
[6] Et sachiez, puis que le soudant a ceste emprise encommencee par force d'amours, tant fait il plus a doubter, car amours a tant de puissance qu'elle fait aux couars faire grans emprises, et de telles que ilz n'oseroient penser. (ARRAS, c.1392-1393, 94)
[7] monseigneur, faittes cela, " et beaucoup de choses qu'ilz ne sauroient ne n'oseroient faire. (BUEIL, II, 1461-1466, 32)
[8] car ilz se monstrent hardisen petites choses la ou il n'a comme nul peril et il ne oseroient soustenirchoses terribles. (ORESME, E.A., c.1370, 209)
[9] et pour ce ilz ne doubtent ne le Soudan ne autre prince, mais oseroient bien guerroier a lui, se il leur faisoit chose qui leur fust grieue. (6203, 263)
[10] pour lequel fait les diz supplians, doubtans rigueur de justice, se sont absentez et renduz furtifz hors du pays, et n'y oseroient retourner ne converser, se sur ce nostre grace ne leur est estendue, si comme ilz dient, en nous humblement requerant ycelle, que comme les diz Thierry L'Enfant, Jehan Vaquemen de Braiban,Thierry de Beurde et Henry Bolle et chacun d'eulx en touz autres faiz ayent tousjours esté et encores soient gens de bonne [renommée] et conversation honneste, sans aucun reprouche, nous sur ce nostre grace leur vueillons impartir. (6205, 360)

18 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre