C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de ome dans 7FMR 
14 attestations 
 Page /2 

[1] à propos des bien mourans, et contre ceulx qui les pleurent, dit un aucteur que plus digne est le jour de la mort de creature humaine qui bien muert que le jour de la naissance, et plus est esjoïssable, car, dist-il, l'ome est nez en pechié, et perdus seroit, se sans la regeneracion et lavement du baptesme mouroit. (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 41)
[2] L'autre raison est que expedient est meismes aux plus sçavens, expers et sages, comme aussi il soit impossible que le ventre de la memoire puist retenir et avoir recort continuelment de toutes les choses ydoines et expedientes à faire es offices de quoy l'ome se veult entremettre ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 190)
[3] Moises dist et conmanda En la loy que s'ome moroit Sanz lignie, se femme avoit, Que son frére si l'espousast, A la fin que il recouvrast En lieu de son frére lignie. (Mir. nat. N.S.J.C., c.1343, 236)
[4] Mais les choses, sire, qui sont, Qui touz jours l'ome vivre font Et maintenir de bien en miex, Si sont croire qu'il est un Diex Regnant tout seul en deité, Qui par s'infinie bonté Ordonna que son fil venroit En terre et qu'il nous sauveroit Et il si fist, car char humaine Prist en vierge de grace plaine. (Mir. Barl. Josaph., c.1363, 255)
[5]Fille, je sui touz esbahiz Coment habit d'ome portez, Qui femme estes: ou enortez Vous fu ce faire? Si sont croire qu'il est un Diex Regnant tout seul en deité, Qui par s'infinie bonté Ordonna que son fil venroit En terre et qu'il nous sauveroit Et il si fist, car char humaine Prist en vierge de grace plaine. (Mir. fille roy, c.1379, 115)
[6] Il avient aucuneffoiz que l'ome ou la femme demandent estre separez. (Quinze joies mar. R., c.1390-1410, 80)
[7] L'ome est moult ahonté de sa feme qui est vulgaument affollee, car a l'aventure quelque gallant la tient a sa meson davant lui honteusement, et me semble que c'est ung des grans tourmens que home peut avoir. (Quinze joies mar. R., c.1390-1410, 81)
[8] Et dit on pour certain que, depuis qu'elle fu fondée, pour change, pour acquest ou pour conquest, que la dicte forteresse de Lusegnen ne demoura XXX. ans acomplis en main d'ome qui ne feust extraiz de la dessus dicte lignie de par pere ou de mere. (ARRAS, c.1392-1393, 308)
[9] Et pour che tieng je l'ome a sage, Qui terre a et corps et aage, Qui tempre chevalier devient, Pour ce qu'a plus grant bien advient Que ly escuier ne feroit ; (Dit prunier B., c.1330-1350, 63)
[10] Mais la santé de homme est bonne et amee pour elle meïsme, et la santé de la viande est bonne pour ce que elle conserve la santé de l'ome, et lasanté de la medicine est bonne pour ce que elle met hors les choses contrairesa la santé de l'omme. (ORESME, E.A.C., c.1370, 115)

14 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre