C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de novel dans 7FMR 
11 attestations 
 Page /2 

[1] et le mardi, .VIe. jour du moys d'avril ensuivant, avant Pasques, lesquelles furent le .XVIII. jour d'avril, ou conclave qui pour les cardinaulx estoit ordené pour faire election de novel pape, où entrer devoient l'endemain, chay le tonnoire et la fouldre et despeça les logis fais et ordenez pour deux des cardinaulx, laquel chose fait moult à noter par ce qu'il s'en est ensuivi. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 136)
[2]Nous te donrons assez briefment Pour touz jours un novel hostel. (Mir. st Val., c.1367, 168)
[3]1) Le dictateur, recommenciez ces auspices, prononça celle loy, et lors se parti il de Rome a toutez les legions l'autrier escriptez de novel a la terreur que l'en avoit eu a Rome pour cause de l'ost qui l'autrier avoit passé la forest ciminine, s'en vint il a Langule et ilecquez reçut il du consul Marius touz les vieux chevaliers que il avoit eu et les mena tantost a la bataille. (BERS., I, 9, c.1354-1359, 71)
[4]2) ost et a Marcius furent assigné li novel ennemi, mesmement car desja avoit on commandé faire guerre aus Anagins et aus autres Herniciens. (BERS., I, 9, c.1354-1359, 79)
[5] (33.1) Ancez, li roys rommains, a commise la cure des choses saintes et des sacremens et coustivemens des diex aus prestrez et aus evesqeuez, et a escript et esleu un ost tout novel, et s'en ala contre une cité des Latins que on apeloit Policare et l'a prise par force. (BERS., I, 1, c.1354-1359, 57)
[6] Si li a doné conseil de s'en aler de Tarquine pour demorer en aucun lieu, (34.6) et li sembla car le lieu du monde ou personez estranges pooient miex estre honoreez et avanceez estoit Rome, en laquele, comme en peuple novel, pour ce car toute noblece i est soudeine et engendré par vertu, est proprement lieu appartenant a homme fort et preux et vertueux, et li metoit avant comme Tacius, jadis estranges pour sa vertu avoit regné a Rome et a esté appelés a regner, et comme Numes qui estoit nés des Cures et Ancus qui estoit des Sabins devers sa mere qui seulement estoit nobles par une seule ymaginacion, c'est car il estoit neveus du dit roy Numa, furent par leur vertus roys et seigneurs de Rome. (BERS., I, 1, c.1354-1359, 59)
[7] Et ceste amour s'appelle amour unique, a chascun commune singulierement et singuliersa tous ensamble, non point acroissans par participacion ne defaillans par usaige ne prenans viellesse ne ancienneté par quelcunque succession de temps, mains est antique et novel et desirable par affection ; (CRAP., Cur Deus, De arrha B.H., c.1450-1460, 270)
[8] si n'y osent entrer nulz chrestiens, et y ont fait les Sarrazins de novel ung mustat, c'est a dire le lieu ou ilz font leurs oroisons. (Voy. Jérus., c.1395, 15)
[9] Celui jour du novel an fut chargez nostre cariage, et montasmes a cheval pour aler en ladicte cité de Nicossie ou le roy estoit. (Voy. Jérus., c.1395, 81)
[10] Et voys mettre le chose en consseilh si regardant les choses sus dittes et les grans perills que avions passé, leur sambloit que je ne deusse plus aller avec celle nef ne avec tiel tamps d'yver pour le mer, si que conclusi toutes choses ilz avizerent et cogneurent pour le sauvacion de ma parssone que le meilleur estoit par moy de me demourer en le ditte ylle de Cecille par le present et aqui attandre le bon tamps et laixssier passer cel yver et celles malles fourtunes et puis au tamps novel je me pourroie mettre en mer et tenir mon voyatge seuremant en la grace de Dieu. (6208, 62)

11 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre