C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de nouveles dans 7FMR 
14 attestations 
 Page /2 

[1]) la bonne fortune du roy Charles si avanciée par le moyen de ses vertus et la peine et deligence de ses bons menistres cy-devant nommez, et mains autres vaillans hommes du royaulme de France, que partout aloient les nouveles de l'acroissement de sa grant prosperité, par quoy, tout ainsi qu'il est escript de Hector de Troye, le preux combatant, que pour la grant bonté de lui tant l'amerent plusieurs estrangiers que ilz desirerent estre ses subgiez, et de fait à lui se rendirent, se vindrent pluseurshaulz barons, pour le grant bien du roy Charles, mettre en sa juridicion et hommage. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 220)
[2] Si qu'il estoient si vassaus Es batailles et es assaus, Si hardi, si entreprenant, Si viguereus, si avenant Et si fier en trés tous fais d'armes Que les nouveles a leurs dames De leurs entreprises venoient, Dont assés plus chier les tenoient. (MACH., D. Lyon, 1342, 207)
[3] Et quant estoient revenu, Les dames souvent et menu Les appelloient doucement Et prioient courtoisement Qu'il leur deïssent des nouveles; fier en trés tous fais d'armes Que les nouveles a leurs dames De leurs entreprises venoient, Dont assés plus chier les tenoient. (MACH., D. Lyon, 1342, 207)
[4] Quant d'Amours me vi conseilliez, Mes cuers, qui estoit travilliez En pensée de grief tristesse, Se mist tantost a une adresse D'entrer en un courtois propos Qui estoit voie de repos, Non repos, quant a reposer, Mais mettre a point et disposer Mes souvenirs et mes pensées Pour guerpir les choses passées Et entrer en nouveles sentes, Si comme des choses presentes Et d'ycelles a avenir, Pour oster de mon souvenir Et dou tout mettre en nonchaloir Ce qui ne me pooit valoir. (MACH., D. Aler., a.1349, 292)
[5] Et quant cis os fu bien logiés Et cis fors chastiaus assegiés, Lors venirent au roy nouveles Qui ne furent bonnes ne belles, A sa personne seulement, Contre s'onneur villeinnement; (MACH., D. Aler., a.1349, 314)
[6] Ce puet estre sa douce dame Qui est montée sans diffame En haut vers les nues d'onneur, Par quoy li grant et li meneur Mout de reverence l'en portent Et au vray amant en raportent Par paroles teles nouveles Qui li sont et bonnes et belles. (MACH., D. Aler., a.1349, 400)
[7] Mais chascuns et chascune pueple Sa face de larmes piteuses Pour les nouveles dolereuses, Car on ne tenoit milleur dame Ou païs, ne plus preude fame. (MACH., C. ami, 1357, 8)
[8]Et oeuvre et entent ou considere forment vers teles choses enla maniere que l'en regarde selon le voiement aucunes beleschoses nouveles. (ORESME, E.A., c.1370, 509)
[9]1) De celui lieu s'en tourna l'en a Sore et li nouvel consul, M. Poetilius et C. Sulpicius, reçurent l'ost de la main de Fabius le dictateur, et si laissierent grant partie de l'ost ancien et reçurent en supploiement grant quantité de nouveles cohortes. (BERS., I, 9, c.1354-1359, 43)
[10] (8.5) Et afin que la grandeur de la cité ne fust mie sanz cause, pour ce, pour l'emplir, il useriet du conseil dont usoient jadiz ceux qui edefioient les nouveles cités, qui appeloient a demorer avecques eus la multitude des gens forains, rudes, simples et ignorans, et puis disoient que la terre les leur avoit engendré. (BERS., I, 1, c.1354-1359, 14)

14 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre