C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de nouveaulz dans 7FMR 
8 attestations 
 Page /1 

[1] Après ce que j'ay parlé des branches et fruit de ce noble arbre, est droit que je die des beaulz gittonset verdes fueilles fresches et belles, soubz laquelle ombre ce reaume est et sera gardé de l'arsure et trop excessive chaleur des jours chenins de temps d'esté, lesquelz gittons et fueilles sont les nobles parens, nepveux et nyepces et cousins du sage roy Charles et de ses nobles enfens, lesquelz enfens ay ja nommez partie cy devant, et d'aultres du sang royal, par qui sera à l'aide de Dieu France gardée et garentie des anemis, pour laquel crainte n'ozeront sortir le effett de leur malice en ce royaume, si comme ja pieça sont alez contre eulz le noble Charles d'Alebreth, conestable de France, à belle compagnie, es marches de Guiene, et Jaques de Bourbon, comte de la Marche, chevalier jeune, de grant bonté, et, dès son enfence prist armes à henter es marches d'Ytalie, lequel excercite lui plaist et a tousjours fait, qui pareillement vait à grant armée, passant la mer perilleusement, contre noz anemis, es marches de Gales, et ausside mains autres de celle noble lignée, dont ne puis tout dire, et, par les aliances des mariages des belles dames nées du sang royal, de qui naistra nouveaulz parens es estranges contrées et affinitez es nacions longtaines. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 176)
[2] Madame, qui veoit et savoit toutes ces choses, ne tarda gueres que voult parler a lui, lors fist son signal de l'espingle, auquel il respondit, et quantilz furent au preau ensemble elle lui dist: "Mon seul ami, la Dieu mercy, il n'est roy, royne, duc, seigneur, dame ne damoiselle, jusques aux plus petis, que chascun ne s'esforce a dire bien de vous, a cause que avez esté et que estes humbles et gracieux, et ores par vostre largesse vostre renommee florist, si vous prie et recorde que, sans nulle fole ne prodigue despense, qui redonde trop plus a honte que a honneur, a dommaige que a proffit, largesse bien employé vous soit recommandee, car elle porte en soy telles vertus: et premiers, elle coronne l'ame de gloire pardurable, elle se garde en l'amour de chascun et si acquiert nouveaulz amis, elle flourist en bonne renommee, elle estaint des cuers les yres, elle porte toute seurté, car elle fait des ennemis amis, et pour ce, mon ami, je la vous recommande. (LA SALE, J.S., 1456, 74)
[3]Et au IIIJe jour, pour parfaire leurs armes, le roy ordonna qu'ilz fussent sur les rens tous armez, et tout ainsin que l'autre foiz venus estoient ilz vindrent, fors que du chief n'estoient point armez, eulz et leurs destriers de nouveaulz paremens tous houssez. (LA SALE, J.S., 1456, 117)
[4]" Et au monter chascun fut pourveu de nouveaulz et semblables esperons qui dorez estoient pour les chevaliers et argentez pour les escuiers, dont les couroyes estoient de tissus de soye, comme l'on souloit au bon temps porter. eulz et leurs destriers de nouveaulz paremens tous houssez. (LA SALE, J.S., 1456, 235)
[5]] Va querir ton avanture Sus amans nouveaulz venus ; (CH. D'ORLÉANS, Rond. C., 1443-1460, 424)
[6]1) Li consul dessus dit a la fin de leur an creerent consulz nouveaulz, Spurium Nancium et M. Papilium, et si baillierent les legions a L. Emilius, le dictateur, (21. (BERS., I, 9, c.1354-1359, 39)
[7]2) et si tindrent tout l'yver jusques a tant que de la main des nouveaulz consuls, Lucius Papirius le coureur et C. Junius le bouvier, C. Petellius, qui fu dictateur et mestre des chevaucheurs M. Folius, prist et reçut l'ost. (BERS., I, 9, c.1354-1359, 51)
[8] Et se tu dis que ilz n'ont pas telle saincteté, je respon que cecy n'empesche point que ilz n'ayent telle auctorité, comme les prelas nouveaulz ont pareille auctorité aux anciens sur le peuple gouverner, jassoit ce que ilz n'ayent pas telle sainteté. (GERS., Concept., 1401, 421)

Fermer la fenêtre