C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de mignotise dans 7FMR 
14 attestations 
 Page /2 

[1] Maiz Mignotise, Flaterie, Oultrage, Faintise, Villain Cuer paré de cointise Ont regné avec Couvoitise Qui a tiré, Dont tout a esté desciré Et le bien publique empiré. (CHART., L. Dames, 1416, 282)
[2] Et si n'est il mie moult cointes Ne de grant mignotise accointes. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 41)
[3] CY DIT ENCORES DE PACIENCE ET COMMENT ELLE DOIT ESTRE ENTENDUE EN CE QUI TOUCHE JUSTICE De ces tribulacions porter paciemment, avant que pluspasse oultre, afin de mieulx entendre et à parler clerement, pour ce que aucunes questions pourroient estre faites, à savoir, se pour obeir à pacience on est tenu d'endurer les torffais receus du prouchain et cet., pour venir à respondre à ceste question est à savoir que par .II. manieres d'occasions viennent et sourdent communement troublemens de courage et contaminacions de pensée, dont l'une vient et est la pire et qui plus à haute gent messiet à cause d'orgueil et oultrecuidance ou de mauvaise acoustumance par la mignotise de trop aise, de non vouloir riens souffrir; (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 29)
[4] Et s'il est qui m'en desprise, On verra qu'en toute guise De mal engien N'i a rien, Et qu'à ce mené M'ont juenesse, mignotise,Debonnaireté, cointise Et son maintien Que je tien Douce, humble et secré. (MACH., Les lays, 1377, 384)
[5] Sapience aussi est difficile aux enfans pour la feblesse et mignotise de leur eage. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 73)
[6] Discipline est le cep ou restrainte de couvoitise, le chartre des desirs mauvais, le frain de mignotise, le fardeau de elation ou de eslievement, le bien de ire, qui aprivoise intemperanche, lie legiereté et estaint tous mouvemens desordonnés et illicitez appetis de pensee. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 244)
[7] Le mol signifie mignotise, le dissolu negligence, le tardif paresse, le hastif inconstance, le importun orgueil, le tourble signifie ire. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 248)
[8] Et pour che a bon droit l'Escripture amoneste aux parens de garder soigneusement une file vierge et nourrir en discipline, affin qu'elle ne lasce le frain a mignotise ou a volupté ou que par quelque occasion elle donne cause de infame a ses parens. à pacience on est tenu d'endurer les torffais receus du prouchain et cet., pour venir à respondre à ceste question est à savoir que par .II. manieres d'occasions viennent et sourdent communement troublemens de courage et contaminacions de pensée, dont l'une vient et est la pire et qui plus à haute gent messiet à cause d'orgueil et oultrecuidance ou de mauvaise acoustumance par la mignotise de trop aise, de non vouloir riens souffrir; (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 357)
[9] Toy, vierge, aprengs a eschiever la mignotise de paroles : tu congnois que la Vierge Marie eut vergongne en la salutation de l'angele. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 360)
[10] De che dist Eugene ou livre de la Singularité des clercs : «Chasteté est la deffensse de sainteté, le reboutement de diffame, l'enfermeté de mignotise, la victore de l'ame, la proie du corps, la habondanche de gloire, la prison des pechiés, le effachement de escandle, la pais des vertus, le debellation des batailles ou pas on ne scet trouver repos, le haultesse de purité, la chartre de luxure, le port de honnesteté, la vie de l'esperit, la mort de la char, l'estat de qualité angelique, la fin de humaine substanche». et qui plus à haute gent messiet à cause d'orgueil et oultrecuidance ou de mauvaise acoustumance par la mignotise de trop aise, de non vouloir riens souffrir; (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 366)

14 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre