C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de mettans dans 7FMR 
4 attestations 
 Page /1 

[1] La tierce consideracion est que les sains de paradis ont parlé aucunes foys generalment de nostre Dame et des autres en ceste matiere, voulans donner a entendre que sans privilege especial et selon les causes generales, nostre Dame eust eu pechié originel comme les autres, et mettans pour ce difference entre Jhesu Crist et nostre Dame, car Jhesu Crist n'ot oncques mestier de privilege ou de redempcion ou preservacion contre ce pechié comme nostre Dame. (GERS., Concept., 1401, 422)
[2] et, à ce que j'entendis depuis, ce fut par les chevaulcheurs, qui veirent saillir ceulx de Gand et leur charroy, se mettans en ordre autour de leur ville pour venir combatreleur seigneur, et dont messire Loys de Mamines fit le vray rapport, comme vous orrez cy après. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 265)
[3] et d'ycelui pris quitterent a touz jours les diz acheteurs et ceus qui cause auront de eus, mettans, cessans, transportans, quittans et du tout delaissans, desorendroit a touz jours, par vertu de ceste vente et a cause d'ycele, es diz acheteurs et en ceus qui de eus auront cause, tout le droit, action, saisine, seignorie, proprieté et possession quelcunques que il avoient, avoir, demander et reclamer povoient et devoient en yceus vint solz par. de rente de eus venduz, et envers quelcunques personnes et choses pour reson d'yceus, sanz y riens retenir pour yceus vendeurs ne pour leurs hoirs doresenavant ; (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 122)
[4] Les payens tyrerent celle part, tuans et mettans à mort tous ceulx qu'ilz trouvoient, entrerent en l'esglise, fendirent le chef du glorieulx evesque ainsi qu'il chantoit la messe et qu'il disoit la Preface en l'endroit de Sursum corda. (S185, 323)
[5]Que s'il est question de sauter, boire et Caouiner, qui est presque leur mestier ordinaire, à fin qu'outre le chantet la voix, dont ils usent coustumierement en leurs danses, ils ayent encor quelques choses pour leur resveiller l'esprit, apres qu'ils ont cueilli un certain fruict qui est de la grosseur, et aucunement approchant de la forme d'une chastagne d'eau, lequel a la peau assez ferme : bien sec qu'il est, le noyau osté, et au lieu d'iceluy mettans de petites pierres dedans, en enfilant plusieurs ensemble, ils en font des jambieres, lesquelles liées à leurs jambes, font autant de bruit que feroyent des coquilles d'escargots ainsi disposées, voire presque que les sonnettes de par deçà, desquelles aussi ils sont fort convoiteux quand on leur en porte. (S746, 223)
[6] Vray est que pour pretexte de s'en exempter et demeurer tousjours nues, nous allegant leur coustume, qui est qu'à toutes les fontaines et rivieres claires qu'elles rencontrent, s'accroupissans sur le bord, ou se mettans dedans, elles jettent avec les deux mains de l'eau sur leur teste, et se lavent et plongent ainsi tout le corps comme cannes, tel jour sera plus de douze fois, elles disoyent que ce leur seroit trop de peine de se despouiller si souvent. (S746, 232)
[7]Apres cela et pour l'apprester ces femmes Bresiliennes ayans de grandes et fort larges poesles de terre, contenans chacune plus d'un boisseau, qu'elles font elles mesmes assez proprement pour cest usage, les mettans sur le feu, et quantité de ceste farine dedans : pendant que elle cuict elles ne cessent de la remuer avec des courges miparties, desquelles elles se servent ainsi que nous faisons d'escuelles. (S746, 238)
[8]Nos Ameriquains doncques, fichans assez avant dans terre quatre fourches de bois, aussi grosses que le bras, distantes en quarré d'environ trois pieds, et esgalement hautes eslevées de deux et demi, mettans sur icelles des bastons à travers, à un pouce ou deux doigts pres l'un de l'autre, font de ceste façon une grande grille de bois, laquelle en leur langage ils appellent Boucan. (S746, 259)
[9] Tellement qu'en ayant plusieurs plantez en leurs maisons, ceux d'entr'eux qui ont de la chair, la mettans dessus par pieces, et avec du bois bien sec, qui ne rend pas beaucoup de fumée, faisant un petit feu lent dessous, en la tournant et retournant de demi quart en demi quart d'heure, la laissent ainsi cuire autant de temps qu'il leur plaist. (S746, 259)
[10]Quant à la façon de pescher des sauvages, faut noter sur ce que j'ay jà dit, qu'ils prennent les mulets à coups de flesches (ce qui se doit aussi entendre de toutes autres especes de poissons qu'ils peuvent choisir dans l'eau) que non seulement les hommes et les femmes de l'Amerique, ainsi que chiens barbets, à fin d'aller querir leur gibier et leur pesche au milieu des eaux, sçavent tous nager : mais qu'aussi les petits enfans dés qu'ils commencent à cheminer, se mettans dans les rivieres et sur le bord de la mer, grenouillent desjà dedans comme petits canars. (S746, 299)

Fermer la fenêtre