C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de mercerie dans 7FMR 
15 attestations 
 Page /2 

[1] Je y vy peleterie et draps, Joyaulx, vaisselle, mercerie, Avoir de poiz, espicerie, Et tout autre chose ensement Affaitié moult faulsement, Contras usuraires, chevances, En moult d'estranges ordonnances Dampnables et contre raison ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 71)
[2] Filz, encor fault ma fille apreingne Le marchié ou trestout se vent, Et qu'elle y aille bien souvent Au pain et en la boucherie, Es halles, en la mercerie. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 114)
[3]Par les lettres que vous avez Trouverez que de mercerie, De tresses et d'espicerie, De draps d'or et d'avoir de pois A chargié, passé a trois mois, Une barge qu'il vous envoie; (Mir. march. juif, c.1377, 200)
[4] Puis y est le païs de Tournesis, Douay, Lisle, Orcies, qui sont telz païs et de tele condition les gens comme ceulx d'Artois et y est la cité de Tournay, qui est une moult belle cité et forte et y fait-on moult de mercerie et de harnois de guerre et est celle cité nuement au roy. (6204, 46)
[5] Et en oultre la Court a commis et commect Simonnet de Martray, Pierre Barthelemi, Regnault Pyart et Jehan Le Maçon, orfevres, à visiter par main souveraine, appellé avec eulz ung huissier de la Court de ceans, en la mercerie du Palais, lesdis ouvrages d'orfavrerie, sans prejudice du procès pendant ceans entre le concierge du Palais et les merciers de ladicte mercerie du Palais. (FAUQ., II, 1421-1430, 302)
[6] Et en oultre la Court a commis et commect Simonnet de Martray, Pierre Barthelemi, Regnault Pyart et Jehan Le Maçon, orfevres, à visiter par main souveraine, appellé avec eulz ung huissier de la Court de ceans, en la mercerie du Palais, lesdis ouvrages d'orfavrerie, sans prejudice du procès pendant ceans entre le concierge du Palais et les merciers de ladicte mercerie du Palais. (FAUQ., II, 1421-1430, 302)
[7] Item, dist que, depuis ce qu'il a esté delivré de prison de Chastellet par les graces de la royne, il seul a prins etgaigné, d'une vielle merciere qui vent mercerie derriere Saint-Innocent, XIJ coiffes de soye, lesquelles il a vendues XIJ s. à Asseline, femme Jehan de Warluz, prisonniere ou Chastellet. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 65)
[8] d'ilec vindrent à Rouen, en laquelle ville ledit d'Estain embla de la mercerie, comme cousteaux, bourse de cuir et autres menues choses, lesquelles il apporterent à Paris, et ycelles vendirent, ne scet à qui ne en quel lieu, la somme de XIJ s. par., dont il ot sa part et moitié. ou Chastellet. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 70)
[9] Item, puis XV jours ençà, et hors dudit grant parc, coppa un autre mordant d'argent, lesquelz deux mordans il qui parle a vendu, par deux fois chascun mordant, IIJ s., un mercier nommé Hennequin, qui porte une tablete de mercerie à son coul parmi la ville de Paris, lequel a sa demeure vers la porte Baudet, ne scet en quel lieu. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 233)
[10] et est l'un nommé Pierre Le Texier et l'autre Colin Besnon, et les avoit veuz et congneuz dès environ demi-an paravant, parce que il lez avoit veuz au marchié, à Angiers et aillieurs, ce entremettre du fait de mercerie. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 458)

15 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre