C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de lentendement dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] Lentendement sera illumine par congnoissance et laffection sera enflambee de amour et de leesse espirituelle. (CIB., p.1451, 180)
[2] Ilz ont conuenience ensemble pour ce quelles sont toutes trois en lentendement et en toutes trois quelque regart dentendement, mais il y a difference iacoit ce quelles soient aucunes fois dune matiere. (CIB., p.1451, 181)
[3] Car une même chose est aultrement en lentendement par cogitacion, aultrement par meditacion et aultrement par contemplacion. (CIB., p.1451, 181)
[4] Or entens bien comment tu congnoistras lune de lautre, cogitacion a vng mouuement vague et passe de lung a lautre, meditacion perseuere et entent a une chose, contemplacionentour une chose voit choses innumerables et soy espant par intelligence aussi comme se lentendement se dilatoit, et de tant que plus y perseuere de tant est plus capable de plusieurs choses, et si est plus acu et plus subtil a penetrer plus auant a la chose contemplee. (CIB., p.1451, 181)
[5] Dilatacion de pensee est quant lentendement se extent et se espant en plusieurs choses mediter lesquelles on peult assez aisiement congnoistre comment, mais que on applique son engin et entendement. (CIB., p.1451, 185)
[6] Et ont habitude au corps et aussi a lentendement. (CIB., p.1451, 212)
[7] Et de ce la vient que la bonte dicelles specialment de lymaginatiue est vne tresprochaine disposicion a auoir bon entendement, car quant lymaginatiue ou la fantasie est troublee ou blessee par trop grant impression des choses deuant dictes cestassauoir des especes ou des fantosmesretenus des choses sentues par dehors, tu vois que lentendement et la raison de la personne est troublee. (CIB., p.1451, 212)
[8] Quant on se donne a receuoir telles choses fantastiques qui volent en lymaginacion, cest grant empeschement de toute bonne operacion intellectuelle et autre quelconques, specialment cest grant empeschement a lentendement studieux ou contemplatif, et souuent empeschent le fruict de oroison et la suauite de deuocion. (CIB., p.1451, 213)
[9] Le sanguin quant il est pur et net a bon sens subtil et chault mouuement pour les operacions corporelles et a lentendement bon et bien arreste, et si est le sang plus amy de vie naturelle. (CIB., p.1451, 218)

Fermer la fenêtre