C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de just dans 7FMR 
7 attestations 
 Page /1 

[1] Or just sus un fumier puant Tout seul, en guise d'un truant, Chargiez de rongne et de vermine; (MACH., C. ami, 1357, 61)
[2] Et trouverent chil de l'avant-garde les bourgois d'Amiens assés priés de Saint Just en Biauvesins, que li rois de France avoitmandés, et aloient passer Oize la riviere au pont a Crai. (FROISS., Chron. D., p.1400, 701)
[3]Pour tous voz maulx d'amours guerir, Prenez la fleur de Souvenir Avec le just d'une ancollie, Et n'obliés pas la soussie, Et meslez tout en Desplaisir. (CH. D'ORLÉANS, Rond. C., 1443-1460, 358)
[4] Et furent seigneurs et rois antiquemant de ceste Saturnus et Jupiter et les deesses Venus et Juno, que fut suer et fama de Jupiter, les quelles antiquemant lez gentilz colloient pour Dieux et de le ditte ylle fu roy ycelluy just et docturer Minus que en son tamps ne aprés en excerssisse de justice n'en eut per, de le moiller duquel [fu nee celle ] celle merveilleuse et orrible beste que fut appellé Minotaur, que fut enfermee y enclouse dens celle entriquade meson faite par Dedelus, merveilleux maquanit, lequelle meson fut [f°29 v°] nompnee Lebarinte et aujourduy par moultz est vulguelmant apellé le cipté de Troie en le quel meson estoient condampnés a estre mis lez jeunes filz dez Hetenesiens par vengance de le mort des Endrogeux, filz du dit roy Minus jusques tant que par sort y fut tramis le proux et vaillant Tezeu, filh de Egeu, roy de Attenes, condampné a estre devoré par le dit Minotaur; (6208, 30)
[5] En ce temps, le VIe jour d'avril mil IIIIcLXVII, le roy, estant au Montilz lés Tours, donna au grant maistre de France commission pour aller en la conté de Champaigne, par laquelle commission il le fist son lieutenant general, et luy mist soubz sa charge quatre cens hommes d'armes, desquelz Salezart avoit la charge de cent, le seigneur de Saint-Just de cent, Estienne de Vignolles et Robert de Conimgan, chascun de cent, avec IIII mil frans archiers. meson faite par Dedelus, merveilleux maquanit, lequelle meson fut [f°29 v°] nompnee Lebarinte et aujourduy par moultz est vulguelmant apellé le cipté de Troie en le quel meson estoient condampnés a estre mis lez jeunes filz dez Hetenesiens par vengance de le mort des Endrogeux, filz du dit roy Minus jusques tant que par sort y fut tramis le proux et vaillant Tezeu, filh de Egeu, roy de Attenes, condampné a estre devoré par le dit Minotaur; (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 209)
[6] Et estoient audit conseil pour le roy Mons. le duc de Bourbon, Mons. [le] connestable, Mons. le grant maistre, lesmareschaulx, Mons. l'admiral de France, Jouachin Rouault, le sgr de Torcy, Sallezart, sgr de Saint-Just, bon et loyal chevalier, qui bien et loyaulment servit le roy avec d'autres capitaines qui avoient aydé à expulser et mettre hors les Anglois du royaulme de France du temps du bon roy Charles septiesme. (LE CLERC, Interp. Roye, c.1502, 271)
[7]Hugues de Crusi, garde de la prevosté de Paris, a Vaast d'Angicourt, Guillaume de la Jonchere, Jehan de Breteul, Colin l'Afilé, le Begue de Saint Just et a touz autres serganz a cheval et a verge du Chastellet de Paris, salut. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 13)
[8] Et, pour ce que le just en estoit amer et foible, le bon patriarche print du sang de quatre bestes, du lyon, du porceau, de l'aignel, et de la singesse, pour en destramper le fient tellement que apres cela le vin fut faict meilleur et plus fort. (S182, 403)
[9] sainct Just jeune enfant ; (S185, 170)

Fermer la fenêtre