C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de iceuls dans 7FMR 
62 attestations 
 Page /7 

[1] Saint Estienne après la vesti, Mais aux nopces que je vous di Maint saint mainte chose moustrerent: Leurs mains de ce monde laverent Confesseurs, martirs, sainctes vierges, Qui devant Dieu tiennent leurs cierges, Dont il est escript d'iceuls sains Et sainctes: " Soient voz rains sains Et voz lumieres alumées Et de charité emflambées En vos mains par affection D'ardeur, dedans vo region! (DESCH., M.M., c.1385-1403, 252)
[2] J'estoie encore sur la rime Et sur la fin de ma lecture, Quant je resgarday d'aventure Venir Servitute et Faintise, Folie et Desir, qui m'atise, Et chascun d'iceuls vis a vis, Que je leur die mon advis, Et responde, se je prandray Femme ou se je m'en delairay, Ainsis com je leur ay promis. D'ardeur, dedans vo region! (DESCH., M.M., c.1385-1403, 341)
[3] ENTRE les .VII. ars et sciences par lesquelles ce present monde est gouverné, et qui sont appellez ars liberaulx, pour ce que anciennement nul, se il n'estoit liberal, c'est a dire fils de noble homme et astrait de noble lignie, n'osoit aprandre aucun d'iceuls ars, c'est assavoir : GRAMAIRE, LOGIQUE, RETHORIQUE, GEOMETRIE, ARISMETIQUE, MUSIQUE et ASTRONOMIE, lesquelz ars trouva, du tiers aige du monde et au temps de Habraham, Zozoastres, qui regnoit en Baterie et Perse, est le premier et principal ars GRAMAIRE, par lequel l'en vient et aprant tous les autres ars par les figures des letres de A, B, C, que les enfans aprannent premierement, et par lesquelz aprandre et sçavoir l'en peut venir a toute science, et monter de la plus petite letre jusques a la plus haulte. (DESCH., Art dictier R., 1392, 266)
[4] Et chascund'iceuls superhabunde et deffaut. (ORESME, E.A., c.1370, 165)
[5] et ne voit pas que ce peust estre en prejudice du Roy nostre dit sire ne d'autre, car les autres foires et marchiez d'iceuls jours en sont trop loing et y a pais et quemins de fortes advenuez, et aussi par la habundance et affluence des bonnes foires, marchiez et derreez sont le peupple et les pais servis, nourris et soustenus. (6205, 340)
[6] Comme aprés le decés de noble homme monseigneur Extasse d'Erneville, chevalier, seigneur d'Erneville, laquelle terre, fieu et seignorie d'icelui lieu et ses appartenances est tenue par fieu entier en foy et hommage de religieux homme et honnestes [personnes] l'abbé et couvent de Saint Ouen de Rouen, à cause de leur baronnie de Périers, avecques plusieurs aultres teneures, lequel lieu d'Erneville et appartenances, avecques iceuls autres heritages soient escheus à la garde d'iceulx religieux, pour cause de la minorité d'aage et de ans de Guyot de Erneville et Jehennete sa seur, enffans souz aages d'icellui deffunt; (6205, 374)
[7] Item, six plates d'argent à faire six hanaps, six souages pour asseoir soubz lesdiz hanaps et quatre filez à mettre soubz quatre d'iceuls souages, et une plate d'argent en masse, tout ce pesant sept mars quatre onces, ou environ, pesez par Robin Beson et J. Hebert, orfevres jurez; (BAYE, I, 1400-1410, 99)
[8] Cogneut avec ce, après plusieurs variacions et denegacions par lui faites, que verité est que, lui estant prisonnier aresté en la ville de Saint-Quentin en Vermendois, par devant mons. le visconte de Meaulx et autres plusieurs, et aussi par devant messeigneurs de parlement, qu'i fu accusez des fais dessus declairez, il a cogneu et oncore cognoist iceuls estre vrais, et par lui avoir esté faiz, commiset perpetrez, par la fourme et maniere que escriptes sont cy-dessus et esdites confessions par lui faites, qui furent leues mot après autre; (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 391)
[9] Lequel prisonnier, sur ce juré aus sains Evangiles de Dieu de dire verité, cogneut et confessa par son serement, et sans aucune force ou contrainte, que mercredi derrenierement passé, environ heure de disner, ainsi comme il avoit porté toute la matinée de la buche ès greniers de l'ostel de la Limace dessus dit, il, par temptacion de l'ennemi, entra en une des chambres dudit hostel, et, en descendant d'iceulx greniers, mal print iceuls biens declarriez en ladite accusacion. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 399)
[10] Savoir faisons que nous, veu les lettres par les quelles ces presentes sont annexees faisant mencion de la somme de soixante six s. par. de rente, consideré que le collecteur de monseigneur nous a tesmoingnié en verité que il est bien paiez des XXII s. par. de rente dont mencion est faite en ycelles, tout consideré, l'arrest ouempeschement qui mis estoit en iceuls soixante six s. par. de rente, se aucun en y avoit, avons osté et ostons, quant a present, au prouffit des religieux abbé et couvent de Saint Magloire de Paris, sauf le droit du dit monseigneur l'evesque et en toutes autres choses l'autruy. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 316)

62 attestations 
 Page /7 
Fermer la fenêtre