C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de huys dans 7FMR 
175 attestations 
 Page /18 

[1] Par la entrerent incontinent troys dames et une debonnaire et bien encontenancee damoiselle qui longuement avoient musé a ce petit huys, mais nul ne leur ouvroit l'entree. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 23)
[2] Mais le portail par ou l'en va a perdition est large et patent, et y entre l'en de legier par une double porte, dont l'un des huys est commission de pechié, l'aultre est omission de bienfait. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 26)
[3] Mais, non obstant que plusieurs princes, Qui regnent en maintes provinces, Aient en ces lieux esté nez, Non pas d'aventure menez, N'est ce pas, a tous en souviengne, Que moult souventes foiz n'aviengne Que laidement soient desmis Et trestout au plus bas soubzmis, Car ma dame, qui l'edeficeFist et fonda, par grant malice, Y ouvra de si mal ouvrage Que par lieux y fait moult ombrage Et, non obstant que les planchiers Y soient moult riches et chiers Et tous semblent assis sus voulte, Sanz male briseure, ne soulte, Si y a il de grans partuis, Sanz la apparcevoir trou, ne huys, Descendue, ne trebuchet, Tant que l'en se treuve au guichet, Car couvers sont de couverture Qu'on n'apperçoit, fors d'aventure, Mais se Meseür celle part Convoye aucun, alors sa part Peut donner des biens, qu'il a eus, Car par lui puis ne seront veus. (CHR. PIZ., M.F., I, 1400-1403, 132)
[4] Mais garde soy cellui veneur, Qui fist, a si grant deshonneur, Par ses cors et ses huys sonner, Aux chiens leur seigneur malmener, Que, se ma dame un peu se tourne, Je me doubt bien que mal l'atourne, Car de mal faire mal avient, (" Folz est a qui il n'en souvient ! (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 22)
[5] Adont, un petit huys d'ivoire Ouvry, celle d'un oratoire Moult riche et noblement paré ; (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 41)
[6] et, en la presence du duc Philippe de Bourgongne et dudit conte de Charroloys et tout leur conseil [à huys ouverts], furent ouys lesdits embassadeurs, et parla ledict Morvillier fort arrogamment, disant que ledict conte de Charroloys avoit fait prendre, luy estant en Hollande, ung petit navire de guerre, party de Dieppe, auquel estoit un bastard de Rubempré, et l'avoit faict emprisonner, luy donnant charge qu'il estoit là venu pour le prendre et que ainsi l'avoit fait publier partout, et par especial à Bruges, oùhantent toutes nations de gens estranges, par ung chevalier de Bourgongne appellé messire Olivier de la Marche. (COMM., I, 1489-1491, 4)
[7] Le nombre des Bourguygnons estoit le plus grant et gaingnèrent une maison et prindrent deux ou trois huys et s'en servirent de pavoys, et commencèrent à entrer en la rue et mistrent le feu en une maison. (COMM., I, 1489-1491, 25)
[8] Toutesfois aucuns avoient gecté leurs cuyrasses sur eulx, pour le bruyt qu'ilz avoient ouy au pavillon de monsr d'Alençon, et combattoient à eulx par ces trouz et à l'huys, qui fut totallement la saulveté de ces deux grans princes, car ce delay donna espace à plusieurs gens d'eulx armer et de saillir en rue. et l'avoit faict emprisonner, luy donnant charge qu'il estoit là venu pour le prendre et que ainsi l'avoit fait publier partout, et par especial à Bruges, oùhantent toutes nations de gens estranges, par ung chevalier de Bourgongne appellé messire Olivier de la Marche. (COMM., I, 1489-1491, 156)
[9] Nous trouvasmes nos archiers empeschéz à defendre l'huys et les fenestres contre les Liégeois, et y avoit ung merveilleux cry en la rue. (COMM., I, 1489-1491, 157)
[10] Et disoit que, s'il n'y eust point eu d'huys à ceste veüe dont je parle, on n'eust point eu d'occasion de semondre ledict duc de passer et ce grant inconvenient ne fust point advenu, dont principallement furent cause aucuns des serviteurs dudict duc d'Orleans, lequel avoit esté tué comme je vous ay dit, et estoient en auctorité avecques le roy Charles septiesme. là venu pour le prendre et que ainsi l'avoit fait publier partout, et par especial à Bruges, oùhantent toutes nations de gens estranges, par ung chevalier de Bourgongne appellé messire Olivier de la Marche. (COMM., II, 1489-1491, 62)

175 attestations 
 Page /18 
Fermer la fenêtre