C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de habondance dans 7FMR 
101 attestations 
 Page /11 

[1] le soc est tourné en glaive mortel et mes mains, qui ont porté le faiz dont les autres recueillent les aises en habondance, sont souvent estraintes jusques au sang espandre pour ce que je n'ay baillié ce que j'ay et ce que je n'ay mie. (CHART., Q. inv., 1422, 21)
[2] Du sourplus ne fault faire enqueste ne demande, les oeuvres sont publiques et le tesmoing en est intollerable famine, qui encourt et courra sus a ung chascun si amerement que tart sera de regreter la passee habondance et vouloir par raison departir le demourant des choses consumees par oultraiges, et s'en ensuivra que Nature, qui chascun ensaigne à conserver sa vie par la recreation de mengier, laschera la bride et la licence de la ravir par force ou il sera, dont les commencemens sont ja moult merveilleux et les conclusions seront tant redoutables que la chose sera plus espoventable a veoir qu'elle n'est merveilleuse a ymaginer. (CHART., Q. inv., 1422, 22)
[3] Souviengne toy en combien grant ingratitude et voulenté injurieuse follement affectee tu as souffertet passé la grant doulceur de paix, la sceurté de justice et habondance de biens, qui depuis trante ans jusques a l'entree des guerres a duré en ce royaume; (CHART., Q. inv., 1422, 25)
[4] Maiz je voy que Faintise avance Ceulx qui ont des biens habondance, Dont j'ay failly a l'esperance. (CHART., L. Dames, 1416, 202)
[5] Car en nous a tele habondance De dueil et de desesperance Qu'il n'est pas en nostre puissance De savoir faindre, Ains a paine nous puet contraindre Raison, et noz bouches refraindre De crïer haultement et plaindre, Car noz cuers sont Si plains du desplaisir qu'ilz ont Que je ne sçay qu'il ne les rompt; (CHART., L. Dames, 1416, 210)
[6] Et se je dance, Ce ne fait pas faire habondance De joie në oultrecuidance, Maiz n'y a en toute la dance, J'en suy certaine, Pensee de douleur plus plaine. (CHART., L. Dames, 1416, 242)
[7] Et doncques tu, vassal de Dieu, de lui permis, n'es tu pas le restoreur, le repareur, le conforteur de toute France qui as mué guerre en paix, dueil en joye, mort en vie, hayne en amour, effusion de sang en convalescence, cherté en habondance et tout mal en bien ? (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 61)
[8] Doncques, puis que joye et transquillité est où n'a telle occupacion, s'en ensuivra à toy acroissement de toute habondance de biens, si que dit le psalmiste en la fin du vers allegué pour proeme ou chapitre precedent : Et habondance de tous biens sera en tes tours, c'est assavoir en ce que tu possederas. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 62)
[9] Doncques, puis que joye et transquillité est où n'a telle occupacion, s'en ensuivra à toy acroissement de toute habondance de biens, si que dit le psalmiste en la fin du vers allegué pour proeme ou chapitre precedent : Et habondance de tous biens sera en tes tours, c'est assavoir en ce que tu possederas. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 62)
[10] Plus que ne pourroie dire, et ne cessasse ne saroie actaindre à exprimer la tres grant joie dont mon cuer est rempli presentement à cause de ceste glorieuse paix de rechief confermée entre les princes françois ja long temps par maling esperit envieux du bien de ce royaume esté contencieux ensemble, pour lequel descort toute France tournoit à ruine, mais avoirie la prophecie du psalmiste, par la Dieux grace, nous, les bons subgiéz de France, desireux la tourmente estre cessée, semant en lermes et plours noz oroisons, recueillons par divine vertu en esjouissement, c'est assavoir, sommes avenus à noz loyaulx desirs, voyant ceste paix pour laquelle en habondance de leesse, tressaillans comme tous hors de nous meismes, nous entreconjouissons et faisons feste, comme il ne soit cuer humain, et bien disposé de loyal foy en l'amour de son prince, et desireux du bien de la chose publique, piteux du mal passé, fraternel et charitable à son prouchain, qui à present en grant consolacion ne doie mener joye. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 89)

101 attestations 
 Page /11 
Fermer la fenêtre