C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de gabelles dans 7FMR 
10 attestations 
 Page /2 

[1] Et ne croye nul qu'en son temps ne par lui fussent mises sus les imposicions, gabelles et aydes, car vraiement ce fu dès avant qu'il fust oncques néz dès les premieres guerres, ains avoit le bon seigneur entencion de les abatre si tost que la guerre seroit faillie. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 160)
[2] Ne lui fauldroit mettre subsides, Tailles, gabelles ne aides Pour soustenir diverses charges Ne pour armer naves ne barges, Pour aler conquerir contrees Ne pour deffendre les entrees De terre ou pour grant guerre faire. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 143)
[3] Et il disoit vray: car, l'endemain qu'il y fist son entrée, ilz se misdrent en armes sur le marché et y portèrent ung sainct, qu'ils ont nommé sainct Lievain, et heurtèrent de la chasse dudict sainct contre une petite maison appellée la maison de la Cuillette, où l'on levoit aucunes gabelles sur le blé, pour payer aucunes debtes de la ville qu'ilz avoient faictes pour payer le duc Philippes de Bourgongne quant ilz feïrent la paix avecques luy, car ilz avoient esté en guerre deux ans avecques ledict duc. (COMM., I, 1489-1491, 118)
[4] Nennil, se bien y advisés: Destructes sont pluseurs eglisesPar les souvencions nouvelles, Par services et par gabelles Et par autres exactions; (DESCH., M.M., c.1385-1403, 163)
[5] Ad ce Tullèsrespond et dist: signiffiez voz affaires a voz hommes amiablement, et se ilz ne vousaident des subsides de leurs bourses, sy vous aideront ilz de gabelleset de imposecions sur les entrees et yssues des marchandises; (LA SALE, Salade, c.1442-1444, 16)
[6]» Le prescheur respondi que tout le contraire estoit vray, quer on le maudissoit de toutes pars, quer luy ou ses officiers pilloient tout, ravissoient tout, ne laissoient riens, tant par prises comme par tailles, comme par imposicions et gabelles et gens d'armes ; (GERS., Annonc., a.1400, 236)
[7] Vous levez trop bien aides, subsides, taillez, gabelles etimposicionspour employer ou fait de la guerre; (JUV. URS., Loquar, 1440, 360)
[8] Et gabelles du sel et aides ordinaires ontesté ottroiees pour la guerre, et pareillement les tailles que le roy fait sont pour la guerre; (JUV. URS., Nescio, 1445, 530)
[9] Savoir faisons que, pour l'entiere confience que nous avons des grans sens, loyaulté, preudommie et bonne diligence que par experience savons estre en la personne de nostre amé et feal chevalier, conseiller et chambellan Jehan Louvet, seigneur de Mirandol, lequel pour certainnes causes qui grandement nous touchent avons chargié de soy presentement transporter en noz païs de Languedoc et duchié de Guienne, espicialment de savoir au vray de l'estat et valleur de noz finances d'iceulx païz affin d'en estre par lui informez et en avoir clere congnoissance, nous ledit seigneur de Mirandol avons fait, ordonné, commis et establi, faisons, ordonnons, commettons et establissons par ces presentes de nostre certainne science souverain et general gouverneur par dessus tous d'icelles noz finances presentes et a venir, tant de celles de noz revenues ordinaires et de noz monnoyes que de noz greniers et gabelles et aussi des aides, tailles et subvencions octroyees et a octroyer, des traictes de vins, de blez, de sel et autres denrees, et generalment de toutes noz finances quelles qu'elles soient, tant ordinaires que extraordinaires, desdiz païs de Languedoc et duchié de Guienne. (8205, fol. 163v)
[10] Que si puis après les hérétiques viennent à user de force et émouvoir sédicion, alors les princes et magistrats feront leur devoir de maintenir par armes leurs subjects, desquels pour cette cause ils reçoivent tributs et gabelles. (S183, 74)

Fermer la fenêtre