C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de esparses dans 7FMR 
7 attestations 
 Page /1 

[1] Laissa le siege, ou il estoit, Et du retour moult se hastoit, Car trop lui pesa cilz ennuys, Et tant erra que jour, que nuis, Que Troye pot veoir de pres, Mais lors son dueil engrigia tres, Quant vid les sales confondues Et les grosses tours abatues, Et Ylion, li fort chasteaulx, Par terre, qui tant estoit beaulx, Que l'en seult de moult loings choisir, Voit les murs par terre gesir Et les tours et les haulx clochiers De marbre fin, riches et chiers, Confondus et par terre esparses, Les maisons desrouptes et arses. (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 56)
[2] Or en sont ferus les pastours, Et les berbis vont par destours Et esparses et esperdues, Dont maintes y a de perdues,Et ainsi va pis qu'oncques mais. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 16)
[3] Si comme assez ay dit devant, le sage roy Charles, après son couronnement, en jeuneaage, adverti par l'admenistracion de raison de ce qui estoit convenable à ffaire à bon chevalereux prince, selon l'ordre de son estre, auquel, comme droit pastour apertient à garder ses ouailles, c'est son peuple et ses subgiz, ouvri les yeulz de son entendement, regarda son peuple et reaume batu et desolé de longue et greveuse guerre, et encore chascun jour mengié et devouré par grandes et excessives Compagnies esparses en divers lieux par son reaume ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 122)
[4] Et pluisseurs fois avint que qant je cevauchoie sus le pais avoecques lui, car les terres et revenues des barons d'Engleterre sont par places et moult esparses, il m'apelloit et me dissoit: " Froissart, veés vous celle grande ville a ce haut clochier? (FROISS., Chron. D., p.1400, 108)
[5] Qant les nouvelles furent esparses parmi le pais et les bonnes villes de Flandres qued'Artevelle estoit mors, et que chil de Gant l'avoient ocis, si en furent li pluisseur moult tourblé pour le pourfit conmun dou pais de Flandres, et imaginerent que li rois d'Engleterre, outre mesure, seroit moult courouciés et que li pais de Flandres le poroit bien tropcierement comparer; (FROISS., Chron. D., p.1400, 640)
[6]Qant ces nouvelles furent esparses en l'oost devant Calais, de la prise le roi d'Escoce, et que la poissance des Escoçois avoit tout netement esté ruee jus par fait de bataille assés priés dou Noef Chastiel sur Tin, toutes manieres de gens furent tres resjoi eta bonne cause, et mieuls amee des Englois la roine assés que devant. (FROISS., Chron. D., p.1400, 788)
[7] Et, partant, George, qui affecte que là où sont esparses les superfluitez de la plume de Robertet, soient divulgueez aussy les reboutances que George y contre envoie par maniere de fuitte, icellui annunce par terres et regions final renuncement à l'amour de Robertet, et à tout son faire et escripre; (5425, 183)
[8] Et que plus est, nostre pensee est instable, car maintenant nous deffaillons, maintenant revivons, maintenant oublions, maintenant ramembrons, maintenant voulons, maintenant ne voulons,maintenant par cogitations esparses et divers consaulz nous vagons et discourons deça et dela. (Somme abr., c.1477-1481, 144)

Fermer la fenêtre