C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de enfle dans 7FMR 
2 attestations 
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[1] Et touteffoys il n'est rien plus malseant à ung bon chevalier que convoitise, ne les aultres vices ne nuysent pas tant au peuple ne aux subgectz comme l'avarice du seigneur et du prince, lequel doit estre comme l'estomac, qui distribue à tous les membres ce qu'il reçoit et ne retient pour lui fors tant seullement sa nourriture, et, quant il fait aultrement, c'est assavoir quant il retient la viande oultre sa neccessité, adonc il devient malade par trop grande replettion et fait devenir l'homme ydropique, et lors l'estomac s'enfle et tous les aultres membres deviennent gresles et chetifz; (BUEIL, II, 1461-1466, 75)
[2] Et voions que quant une chose moiste se evapore et enfle, elle rompt le vaissel ou elle est. (ORESME, C.M., c.1377, 634)
[3] Grant vtilite aussy est a soy congnoistre car telle science ne enfle point ains humilie la personne, et est aussy comme une preparacion a edificacion spirituelle car ledifice spirituel ne peult estre en lame se il ny a fondement de humilite. (CIB., p.1451, 197)
[4] Le flegmatique qui est au colerique contraire pour ce quil a les qualitez de leaue qui sont froideur et moiteur est communement graue et tardif et na pas bon sens ne agu, et est moult obliuieux, paresseux et sommilleux, de char mole et fluxible, de couleur fade et blanchastre, le cuer orguilleux et enfle, plain de crachemens et de humeurs habondant, et songe souuent de inundacion de eaue et aucunesfois quil est en leaue et quil se naye, ou quil nage, et toutes telles choses, car il a les condicions de leaue. (CIB., p.1451, 219)
[5] Au contraire, de la science de l'orguilleux dist l'Apostre saint Pol aux Corinthiens ou .VIIIe. chapitre : «Science enfle, charité ediffie». (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 17)
[6] et premiers orgueil laquelle, lors qu'elle enfle le corage, elle le avuglist ; (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 30)
[7] Toute tel maniere de science enfle et engendre torsions ou ventre de la conscience, dont saint Bernard sur les Cantiques en le .XXXVIe. omelie dist : «La viande non digeree engendre mavaises humeurs et ne nourrist pas le corps, mais le corrompt. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 99)
[8] Aussi qu'elle nuisse dist saint Bernard : «Science qu'on list, s'elle n'est cuidte du feu de charité, elle enfle, car viande non digeree engendre mauvaises humeurs et ne nourist pas le corps mais plustost le corrompt». (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 157)
[9] Et lors l'estomac se enfle et tous les autres membres deviennent grailles et chaitis ; (7007, 353)
[10] Les gerbes de fourment et de seigle luy sont bonnes,et quelquefois le son entremeslé de criblures, mais il l'enfleplus qu'il ne le rend fort. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 22 v°)

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