C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de empirera dans 7FMR 
5 attestations 
 Page /1 

[1] Car ung prince ou homme, de quelque estat que ce soit, ayant force et auctorité par dessus les autres, s'il est bien litteré et qu'il ayt veü et leü, cela l'amendera ou empirera: car les mauvais empirent de beaucoup sçavoir et les bons en amendent. (COMM., II, 1489-1491, 211)
[2] Car ung prince ou homme, de quelque estat que ce soit, ayant force et auctorité par dessus les autres, s'il est bien litteré et qu'il ayt veü et leü, cela l'amendera ou empirera: car les mauvais empirent de beaucoup sçavoir et les bons en amendent. (COMM., II, 1489-1491, 211)
[3] Et lors il la batra et empirera sa besoingne, car el ne s'en chastiera jamés, et en la batant il ne fera que alumer le feu de folle amour d'elle et de son amy, et lui eust il coupé les membres. (Quinze joies mar. R., c.1390-1410, 16)
[4] Et avient souvent que telles veilles gens deviennent jaleux et glous plus que nulz aultres et tourjours empirera la besongne, quar, s'il estoit ores jeune, la besongne en iroit pis. (Quinze joies mar. R., c.1390-1410, 102)
[5] Et sachiez que j'aime moult ceste place, et n'empirera pas de moy ne des miens, se Dieu plaist. (ARRAS, c.1392-1393, 277)
[6]et se le ventre n'est mondeffié, maiz que le pacient soit tousjours peu de jus, tant plus lui en donnera l'en, il empirera plus qu'il ne l'amendera. . (SAINT-GILLE, A.Y., 1362-1365, 103)
[7]APres le bastiment ainsi disposé, j'entends quele Pere de famille soit homme de grande cognoissanceés choses rustiques : car qui lesignore ou qui prend autre plaisir et vacationailleurs, il faut de necessité qu'il se soubmetteà la conscience d'un mestayer qui le tromperaà son veu, et luy empirera ses terres et son logis sans unmonde de proces qui luy engendrera : Ou bien qui s'en fie àun soliciteur, gouverneur ou prestolant qui s'entendra avecles fermiers, et luy en fera croire la moitie de ce qui en sera. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, (null))

Fermer la fenêtre