C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de donnoit dans 7FMR 
274 attestations 
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[1] et, se histoires prouffitent a regectier ung pou cest orgueil, lisons Titus Livius et nous trouverons que les dictateurs et les conseulz qui conduisoient les batailles rommaines estoient souvent esleuz a Romme de vaillanz hommes que on envoioit querre es champs ou ilz faisoient les labours des terres, comme il avint de Fabricius, de Lucius Quintus et de pluseurs autres, qui neantmoins estoient si craintivement obeiz que, ou les faultes advenoient contre discipline d'armes, pitié n'y avoit lieu, lignaige ne hault port n'y donnoit faveur et prieres n'y avoient mestier. (CHART., Q. inv., 1422, 59)
[2] " Quant ces hommes vaillans vivoyent, Dieu leur donnoit a tous ung don; (CHART., D. Her., p.1415, 426)
[3] Son regart n'estoit jamaiz arresté ne eslevé vers lez cieulx, mais derriere et a costé gettoit ses yeulx effraiement, et n'avoit en sa maniere arrest, ne fermeité en sa contenance, dont assés donnoit a congnoistre la desseurté et souppeçon de son cueur. les labours des terres, comme il avint de Fabricius, de Lucius Quintus et de pluseurs autres, qui neantmoins estoient si craintivement obeiz que, ou les faultes advenoient contre discipline d'armes, pitié n'y avoit lieu, lignaige ne hault port n'y donnoit faveur et prieres n'y avoient mestier. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 5)
[4] Mais les derniers s'enclinent sans plus a la perfection de nostre vie humaine par infusion du saint Esperit et des dons de grace et par l'adrecement de noz oeuvres a salut et a gloire, en la puissance et par les merites de l'Eglise fondee sur la foy des saintz apostres, des lors que a saint Pierre furent bailliez les deulx clefz: l'une de discretion pour discerner les indignes d'avec les dignes, l'autre juridition espirituelle pour absouldre et lier par vicariat divin excercé en terre et approuvé es cieulx Moult fut releessié Entendement et tres conforté de sa douleur quant il congneut par si cleres enseignes celle que tant souvent en l'estude de sainte theologie et en ses secretes meditations il avoit suyvie et honnouree, et bien se attendoit estre par elle enluminé et getté hors dez doubtes qui le aguillonnoient, et soublegié de la grant charge que le corps mortel foullé de tribulations publiquez et privees lui donnoit. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 28)
[5] Celuy tyrant, qui avoit usurpé et asservi toute Judee et interdit la loy et les sacrifices, tenoit les simples en subgection par force, les variables en faveur par corruption, et aux traistres du peuple donnoit attrait et recueil, pour soy aider de leur malice contre leur païs en la destruction de leurloy. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 134)
[6] Mais une riens trop me grevoit A veoir, car Richece avoit Une maniere trop contraire A raison, car je lui vi traire De ses coffres les grans tresors, Si les donnoit et donne encors A ceulx qui plus riches estoient Et plus leur donnoit, plus ostoient Aux povres gens leur peu d'avoir, Mais nul povre ne peut avoir A celle court ne preu, ne don, Benefice, ne guerredon; (CHR. PIZ., M.F., I, 1400-1403, 66)
[7] Mais une riens trop me grevoit A veoir, car Richece avoit Une maniere trop contraire A raison, car je lui vi traire De ses coffres les grans tresors, Si les donnoit et donne encors A ceulx qui plus riches estoient Et plus leur donnoit, plus ostoient Aux povres gens leur peu d'avoir, Mais nul povre ne peut avoir A celle court ne preu, ne don, Benefice, ne guerredon; (CHR. PIZ., M.F., I, 1400-1403, 66)
[8] Et il respondi qu'avoir pire Pourroient, car lui souvenoit Que, une foiz, garde se donnoit D'un homme, qui tout ert playé Et trop durement avoyé. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 69)
[9] Lengue caldee cil parla, Et fu le premier qui trouva Les folles loys et controuva En la contree ou il regnoit, Et enduit ceulx qu'il gouvernoit Encontre Dieu, par loy errer, Et divers dieux fist aourer, Offrandes leur fist faire et veux, Et aourer faisoit li feux, Et disoit et amonnestoit A tous que " li feux dieux estoit, Qui par poissance et valour Leur donnoit clarté et chalour. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 154)
[10] Ce Jepté ci, en alant a la bataille ! contre les dessus diz ennemis, il voua a Dieu que, ! " se il lui donnoit victoire de eulx, la premiere! chose, qui lui venroit hors de sa maison au devant, ! a son retour, il la sacrefieroit a Dieu ". (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 159)

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