C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de donnoient dans 7FMR 
57 attestations 
 Page /6 

[1] Tous estrangiers y venoient, Les princes donnoient, Les grans despendoient, Povres y partoient, Tous en amendoient; (CHART., L. Paix, a.1426, 415)
[2] Infere de ce discours que, se lez paiens se donnoient lors la mort par folle esperance de gaignier renommee entre lez hommes ou pour eschever honte en vivant, tu qui as actaint la source de vraye esperance plus avant que eulx, ne doiz aprés eulx desirer vanité mondaine ne craindre la vilté de ceste vie,et n'as a prendre fourme d'onneur a leur exemple. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 99)
[3] Com grans coups donnoient cilz, Par leurs semblans couvers et faulx, Enveloppez de grans deffaux, Et quel peril ambicieux Est que d'omme malicieux Et caut, qui proprement scet faindre, Beau parler, coulourer et paindre ! (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 45)
[4] Encor me desplut plus du tiers Que l'en servoit plus voulentiers Ces riches eschars, non valables, Maupiteux et mau charitables, Qui courtoisie ne feïssent A ame, pour besoing qu'ilz vissent, Que l'en ne faisoit les mains riches, Frans et liberaulx et non chiches, Qui donnoient plus grans loyers, Et qui leurs gens tres voulentiers Avançoient a leur pouoir ; onneur a leur exemple. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 47)
[5] On leur usoit d'un autre droit, Car beaulx dons donnoient a droit. (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 58)
[6] Mais, quant filz masles enfantoient,A leurs peres les tramettoient, Mais, aux femmelles, par grant cure, Elles donnoient nourriture. (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 9)
[7] Et avoient les rommains consideracion pour ce que fait d'offices redonde universellement à la chose publique y devoit mieulx estre regardé à y bien pourveoir que aux singuliers personnes et pourtant ne donnoient les offices par faveur, dons, ou requestes de gens, ains aux plus vallables et sages. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 82)
[8] Et contre ceulx qui dient les honneurs changent les meurs, ilz ne donnoient mie les offices ains que le sens fust venus ains actendoient le sens estre venus devant, et mesmement es offices d'armes les plus sages et les plus excitéz les avoient, car ne leur souffisoit mie que homme fust seullement bon de la main se sens d'armes n'estoit avec, comme ilz tenissent que plus prouffitoit mesmes es fais de chevalerie sens que force, et se aucun eust fait quelque entreprise follement et hors ordre de droit d'armes et de raison et toutesvoies bien en fust ensuivy au chevetain pourtant en a cellui qui l'avoit faicte ne lui eust ja estre atribuée à honneur, mais à aventure. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 82)
[9] Par le contraire, se une chose venist mal et toutesvoies par sens et bonne raison fust entreprise, la coulpe en donnoient à la fortune et non mie à l'entreprenant. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 82)
[10] Il se doit prendre à traire pierres de fondes, et par ce fu fait David roy, qui conquist Golias, et ceste maniere de combatre soloit estre en cours ancienement, et fu trouvée en une ysle de mer, où les meres ne donnoient nulles viandes à leurs enfens, jusques à ce qu'ilz eussent assené leur viande de la fonde, et ceste maniere de combatre est bonne à grever ses annemis de loins, et en plusieurs pais encore en usent. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 208)

57 attestations 
 Page /6 
Fermer la fenêtre