C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de deues dans 7FMR 
32 attestations 
 Page /4 

[1] Quant des chetifs, pour ce que ma matiere ne requiert parler des paines qui leur sont deues, ne entrepris ne l'ay, quoyque les dotteurs, Job et mains autres les dient estre infiniement horribles, si comme je le tiens fermement (dont de celle compaingnie nous gart Dieux et nous-meismes garder du desservir nous puissons! (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 48)
[2] Et comme ce soit et ait esté constume à mains princes et hommes poissans, prendre trop excessive amour et familiarité à aucun de leurs serviteurs plus que à nulz des autres, sanz aucune vertu, qui fust en eulz, mais par pure volenté, sanz que plus que aultres l'eussent desservi, comme en pluseurs hommes soit fole largece, laquelle est vice desplaisant à Dieu, qui ne veult mie que ceulz soient grandement meritez, qui ne le valent ne n'ont deservi, par quoy il conviegne que les dignes et vertueulz aient souffraite et soient indigens et mal meritez, et autressi pour fole largece acomplir convient faire souventes fois maintes extorsions non deues, car autrement ne se pourroit fournir la superfluité de l'omme prodigue, qui est à dire fol large, si n'est nulle largece vertueuse, se le terme de raison et discrecion n'y est bien gardé ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 100)
[3] mais, pour ce que à tel charge avoir, y convient emploier si chier chatel comme la vie, le sang, les membres, et l'avoir, en retribucion de leur sang, leur fu establi honneur et reverence en toutes places, pour le reconfort et recreacion du corps traveillié et peiné leur fu ordenné gages de deniers et pensions convenables, prises es tresors et revenues des cités, ou reaumes, ou du commun peuple, en regart des mesaises, des durs gistes, fain, froit et mains meschiefs es longs sieges, aux champs dehors, et aux perilz des assaulz et des batailles, les riches aournemens orfroisiez et reluisens d'or et de pierres precieuses leur furent establies, comme à eulx deues et pertinans. superfluité de l'omme prodigue, qui est à dire fol large, si n'est nulle largece vertueuse, se le terme de raison et discrecion n'y est bien gardé ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 120)
[4] Tous escrirent epytaphes et dis Sur le tombel du grant orateur Marc, Les plus tresbeaux qui onques furent diz, Et en y eut ainçoires plus de dix Clers orateurs assemblez en un parc, Mais entre ceulx qu'Atropos de son arc Y a ferus et à terre cassez Te sont deues loenges plus qu'assez. (ROBERTET, Oeuvres Z., c.1450-1500, 123)
[5] Mais entre ceulx qu'Atropos de son arc Y a ferus et à terre cassez, Te sont deues loenges plus qu'assez. (5425, 110)
[6] Mais en lieus privéz hors du fait commun, en privé, quant a aler ou seoir en disners et compaignies familiaires, le filz puet bien laissier les honneurs communes qui li sont deues pour cause de maistrise et presidence et faire au pere les honneurs naturelles. (FOUL., Policrat., IV, 1372, 70)
[7] car, non obstant qu'il ait souffert maintes inconmodités deues a l'omme, toutesfois il nen est point dit sy miserables que l'omme. (CRAP., Cur Deus, De arrha B.H., c.1450-1460, 228)
[8] et aussi qu'il puisse faire contraindre par nostre bailli de Caux ou son lieutenant, par toutes voies deues et raisonnables, tous ceulx qui avoient acoustumé au temps que la dite forteresse estoit en estat, et qu'ilz avoient ou pouvoient avoir et qu'ilz pourront avoir, icelle mise en estat convenable, plus aisé et promptement refuge que autre part, à venir faire guet et garde en icelle forteresse, ainsi et par la maniere que acoustume de faire es autre chasteaux du pais, pourveu toutesvoiez que ce ne tourne en aucune maniere [] prejudice de noz chasteaulx royaulx. (6205, 349)
[9] et avecques et par ce que dit est sera ycelui Loys tenu ycelle garde durant faire tous les services, poier toutes les charges deues d'iceulx heritages à qui et par quelle maniere que deus soient, et en delivrer du tout les diz religieux vers toutes personnes par voie d'execution, sans proces ne autre plet. (6205, 376)
[10] Et ou cas que le dit Loys soit refusant de faire acomplir, entringuer et parfournir les choses dessus dictes ou aucunes d'icelles, selon ce que dessus son especiffiez, desclairés et devisés, et auxi de poier les debtes deues et acreuez par iceulx souzaages ou leur predecesseurs et les en delivrer et rendre quittes tout à plain en la fin d'icelle garde ainssi et par la maniere qu'il appartient à faire à gardain selon raison et la coustume du pais, à quoy le dit Loys se soubmist et obliga tous ses biens et ceuls de ses hoirs, meubles et heritages, presens et advenir; (6205, 376)

32 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre