C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de dessoubs dans 7FMR 
23 attestations 
 Page /3 

[1] Chacun veult sanz droit corriger, Si maine par leens tel noise Qu'il semble que trestout y voise Droitement ce dessoubs desseure, Ne il n'est a repos nulle heure, Et sachiés qu'il n'est pas oyseux; (CHR. PIZ., M.F., I, 1400-1403, 72)
[2] L'archevesquede Cantorbie avoit ainsi dit et remonstré en Conseil, aux oncles du roy et à ceulx qui député et ordonné y estoient pour le conseil, que, quant on couronna le roy Richart d'Angleterre, leur seigneur, et on luy fist serment, et cilz releverent de luy qui à relever y avoient et il rechupt le foy et les hommaiges de ses hommes, pour ces jours il estoit dessoubs son eage, car ung roy par droit, avant qu'il doye venir à terrene possession, ne gouverner royaulme, doibt avoir vingt et ung ans et doit estre jusques en cel eage au gouvernement de ses oncles, se il les a, ou plus prochains ou de ses hommes, pour quoy l'archevesque de Cantorbie avoit dit ainsi que au prismes estoit le roy furnis de eage et de sens et estoit venus le terme et accompli qu'il avoit XXI. ans de eage, pour quoy il conseilloit pour le plus seur que tout renouvellassent leur reliefz et seremens de luy et tout ceulx de son royaulme, qui de luy tenoient, recongnisteroient leur seigneur. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 79)
[3] Perrot tint le chemin de Clermont et de Montferant, et avint que, quant ilz furent dessoubs Clermont, ilz s'arresterent tout quoy et eurent une nouvelle ymagination; (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 211)
[4] Je souffle dessus et dessoubs, Haut et bas, devant et derriere. (Roy sotz, c.1450-1500, 220)
[5] La septiesme consuyvit ledit de Vienne son compaignon au dessoubs du grant gardebras. (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 312)
[6] Il avoit en sa main senestre une targe d'assier et une longue hache, fort poinctue dessoubs et dessus, et en sa main dextre portoit une grosse espée pesante, que l'on nomme ungestoc, et la poincte hault, à contrepoix, pour en faire gect. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 98)
[7] Et fut la hache du chevalier à la Pelerine ung bec de faulcon commung, à bonne et pesante dague dessus et dessoubs. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 130)
[8] Et celle que fit presenter messire Bernard fut une hache à bec defaulcon commung, mais la dague de dessoubs fut longue et desliée, et de la façon qu'elle pouvoit legierement entrer ès trous de la visiere d'un bassinet, et de sa longueur pouvoit porter grant dommaige au visaige de son compaignon. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 130)
[9] et furent les mailletz et testes desdictes haches à maniere de becz de faulcon, à grande et pesante dague dessus et dessoubs; (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 152)
[10] et me souvient que ledit de Lalain, qui sçavoit que les haches qu'il avoit baillées et livrées n'avoient point de dague ny de pointe dessoubs, dont il puist faire faucée ne grever sa partie, en faisant une grande desmarche tourna sa hache, et mist le mail de sa dague de la part de sa main senestre, en faisant de la teste quehue, et de la quehue le maillet; (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 153)

23 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre