C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de desconfire dans 7FMR 
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[1] Ilz ne pevent pas tout a ung coup desconfire, car ainsi que le mal que nous avons et la guerre que nous soustenons ne fut pas mise avant a une seule heure, aussi ne sera la ressource trouvee a une foiz, mais il faut saillir de ce meschief en souffrant les douloureux desconforts de doubtes meslez d'espérance. (CHART., Q. inv., 1422, 42)
[2] Qui puet mouvoir a ce Dame Nature, Qui a souffert qu'on lui feist tel injure De deffaire si perfaicte figure Qu'a droit patron avoit faicte assouvie, Pour esbahir et desconfire Envie Qui mesdisans a mesdire convie? (CHART., Compl., 1424, 325)
[3] Assailli fu et prest de desconfire. (CHART., R. Bal., c.1410-1425, 390)
[4] Mais ja sont Gregois fort lassez, Car souffert y ont peine assez, Fort leur est a ceulx desconfire, Si peu de gent ne peut souffireA tel host, com sont li Persent, Car encontre un sont plus de .C. ; (CHR. PIZ., M.F., II, 1400-1403, 246)
[5] Et, pour ce, pert L'ost des Troyens, que Achillés S'efforce a desconfire les. (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 100)
[6] A ycelle Rommains aprirent Aux grans olephans desconfire : Par feu et par engin tost fuire Les firent, et desconfis furent Les gens Pirrus, moult en moururent ; (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 206)
[7] Rommains, qui vers eulx vont nagent, Les ont durement accueilliz, Mais ne treuvent pas gens faillis, Car Hanibal trop les heoit, Qui eulx desconfire beoit, Et eulx luy ; (CHR. PIZ., M.F., III, 1400-1403, 241)
[8] Encore ensuivant recite le dit livre que, avec le bon sens, qu'il convient à gouverner chevalerie, c'est assavoir fais d'armes, est neccessaire l'exercite par longue main, et qu'il soit voir, le tesmoigne l'experience que souventes fois on voit à petit de gens expers desconfire grant route de gent pou experte, et pour ce est dit, es fais du preux Julius Cesar, que petite porcion de ses chevaliers souffisoit à conquerir grant pais. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 201)
[9] à ce propos dit Aristote, là où il parle de chevalerie que en chascune baniere des chevetains doit avoir lettres ou enseignes affin que chascun homme d'armes se sache retraire soubz qui il est commis, et ancienement faisoient chevetains, qui soubz eulz avoient .C. chevaliers, c'est assavoir hommes d'armes, et chascune .Xe. avoit aussi un chief et puis tous ensemble se retreoient soubz le centurion, lesquelz avoient certaines cognoissences, et dit que ceulz, qui portent les estendars et banieres des princes et chevetains, doivent estre esleus preux, fors, et de grant courage, et nobles hommes, pour cause que au regart de l'estendart se gouverne la bataille et l'ost, et dit que on doit regarder que cellui à qui on le baille soit preud'omme, car se il estoit traittre,lui tout seul pourroit par son signe faire desconfire et destruire sa partie, si comme on treuve es escriptures que autrefois ait esté ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 218)
[10] item, se ilz sont touz d'une meisme voulenté, loiaulx ensemble et d'un accort de tenir place, ilz ne sont pas legiers à desconfire ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 225)

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