C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de cous dans 7FMR 
106 attestations 
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[1] Il vaurroit miex, .C. contre un, estre cous. (MACH., L. dames, 1377, 67)
[2] Il vaurroit miex, .C. contre un, estre cous. (MACH., L. dames, 1377, 67)
[3] Il vaurroit miex, .C. contre un, estre cous. (MACH., L. dames, 1377, 67)
[4] Chetif, fol des folz, pour quoy est ce Que tu as si vilainement Mespris q'un sergent seulement Que j'avoie tu m'as tolu, Ne pour quoy li as tu vendu Le basme dont il me servoit Et qu'a ses cous querir devoit? (Mir. pape, 1346, 366)
[5] Si disoit que, toutes fois et quantes fois que laditte granche avoit mestier d'aucunes reparacions ou edefiemens, feust de merrien, de murs ou de couvertures ou en autre maniere, les diz religieus, ou nom de leur ditte eglise, estoient et avoient esté en bonne saisine de constraindre et faire constraindre les diz curé et escuier, pour tant comme a chascun touchoit, de laditte grange rappareillier et refaire a leurs propres cous, pour le prouffit des diz religieus et afin que les dittes dismes peussent estre et demourer seurement et sauvement en ycelle granche ; (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 24)
[6] et l'avoient abatu et fait abatre a terre, et l'avoient reffaite tele comme elle estoit a present, a leurs propres cous et despens, sanz ce que les diz religieus y eussent mis aucune chose du leur au reffaire ne que tenus y feussent. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 25)
[7] Et, se eulz en avoient esté aucune fois en aucun temps deffaillans ou reffusans du faire, les diz religieus, pour cause de leur ditte eglise, estoient et avoient esté en bonne saisine de yceulz curé et escuier constraindre et faire constraindre deuement et souffisamment par la prise et exploitement de leurs biens et de leur temporel, tant par justice comme autrement, a ce faire a leurs propres cous et despens sicomme dit est, sicomme il disoit. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 25)
[8] Des quieux et de tout ce que dessus est dit, comme il en feust voix et commune renommee, et que les diz curé et escuier les eust cogneues et confessees souffisamment estre vrayes, sicomme il disoit, lidiz procureres des diz religieus, ou nom de eulz et que dessus est dit, offroit a prouver ou a faire savoir, se mestier li estoit, tant qu'il li souffiroit afin que les diz curé et escuier et chascun de eulz, pour tant comme il li touchoit et povoit touchier, feussent par le dit nostre devancier, par sentence diffinitive et par droit, condempnez et contrains a reffaire et rappareillier a leurs propres cous et despens laditte granche, et ycellemettre en estat tel et si souffissant que les diz religieus y peussent mettre deuement et sauvement leurs dittes dismes pour le temps present et a venir, et a hoster l'empeschement qu'il y mettoient et avoient mis, avecques les despens de la cause, la tauxacion reservee d'yceulz pardevers nostre dit devancier ou pardevers nous ; (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 25)
[9] Et pour le debat qui seur ce mut entre les dittes parties, ledit procureur des diz religieus, ou nom de eulz et que dessus est dit, d'une part, et les diz curé et escuier et chascun de eulz, pour tant comme il li touchoit et povoit touchier, d'autre part, pour ce pressens pardevant le dit nostre devancier en jugement, eussent volu et acordé espressement et chascun, pour tant comme il li touchoit et povoit touchier, que seur les articles qui seroient balliees d'une partie et d'autre pour raison et seur les choses dessus dittes Pierre de Lieuviller, Jehan Harpin et Phelippe Lerart enquerissent la verité, et que seur l'enqueste qui par eulz seroit faite et rapportee dedens la Saint Remy darrenierement passee drois feust fais a yceulz en la diffinitive, et que pendant ce laditte granche feust soustenue de toutes reffections par les diz elleus a faire laditte enqueste, aus cous de cellui qui decharroit ; (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 26)
[10] Sachent tuit que nous, veue laditte enqueste et tout ce qui s'en depent, le memorial pris a oÿr droit en diffinitive, comme dit est, et tout ce qui en faisoit a veoir, consideré tout ce qui enfaisoit a considerer et qui de raison et de coustume nous povoit et devoit mouvoir a droit faire, eu seur ce consail avecques sages, deismes et prononçames, disons et prononçons en ceste maniere : veu le memorial par lequel les religieus de Saint Maglore sic, d'une part, et Jehan de Mareul et monseigneur Adam, curé de Mareul sous Montfort, ou leurs procureurs, d'autre part, ont pris jour a oÿr droit en la diffinitive sus l'enqueste faite par Pierre de Lieuviller, Jehan Harpin et Phelippe Lerart, veu l'enqueste faite par eulz (et les deposicions des tesmoings amenez de par les diz religieus), consideré les confessions faites par le dit Jehan et [le dit] curé et les deposicions des tesmoings amenez de par les diz religieus, comme dit est, nous disons que les diz religieus ont bien prouvé leur entencion a la fin la ou il tendent, pour quoi nous condempnons ledit Jehan et le dit curé par son temporel a reffaire et rappareillier a leurs cous la grange dont contens est, et a ycelle remettre en estat si que les diz religieus y puissent mettre leurs dismes souffisamment, et es despens de ceste cause, la tauxacion reservee pardevers nous, par nostre sentence diffinitive et par droit. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 27)

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