C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de contemplant dans 7FMR 
9 attestations 
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[1] En regardant doncquez les choses prouffitables d'embas, et contemplant les choses merveillables d'en hault, congneurent ilz grossement que leur soustenement despendoit de plus haulte puissance que de celle d'omme. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 171)
[2] Et pour ce, ces choses contemplant, disoit Saint Bernart: O! (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 52)
[3] cuident par ce avenir au degré ou ilz tendent, lesquelles choses sont toutes frivoles et tournent a folie et a chetivoison, et toute jour et nuit font feu contemplant ung fournel. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 82)
[4] La raison se delite en tant Que la pensée contemplant Va par le ray de discipline, Qui lors l'esprant et enlumine. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 217)
[5] Laquel chose advient po souvent, Car, tout aussi comme le ventDemaine la nave en la mer Par fortune et la fait tumer, Fendre ou ferir a une roche, Ou qu'elle a une isle s'acroche, Ou se trebuche par les flos, Pour ce que les ais sont desclos Tant que l'eaue a dedanz entrée Et qu'elle ne puet estre ancrée, Que li mas est frains et fendus Et li voiles qui fut tendus Est desroups, ne ly marinier N'ont salut fors que de noier, Et couvient que la nef affonde, Aussi li homme de ce monde Seculer, qui en telz flos sont Et en tel mer, plus de maulx ont, Et sont en peril plus doubtable Que ceuls qui ont moustier et table, C'est a dire la vie active Et aussi la contemplative: L'active pran par le mangier, La contemplant par le moustier. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 246)
[6]En ce lieu la, dolent et miserable, Avoit ung temple faict d'estrange fasson, Luysant dedens, le dehors admirable Et en estoit Fortune le masson, Pavé de dueil et les cloches d'ung son Si esgaré qu'il n'est cil qui ne tramble En contemplant ce douloreux resson ; (ANTITUS, Poés. P., c.1500, 53)
[7] Qui court par ceste voie il quiert la beatitude, conforte toydonques et fay tes oeuures vertueusement, ceste voie de bonne operacion a son louyer toutes les foys que sommes fatigez des labeurs de ceste mortelle vie il plaise a dieu nous regarder par illustracion de sa grâce par laquelle nous sommes alleuiez et soullegiez encontemplant sa grant bonte et la grant multitude de ses benefices et par ce nous assauourons et goutons par experience que dieu est souef et begnin, ainsi que disoit le psalmiste: Gustate etvidete quia suauis est dominus. (CIB., p.1451, 178)
[8] Et tous, par une voix, luy donnerent louenge et bruyt et l'appellent Cesar et August par une similitude de valleur et contemplant le plaisir qu'ilz avoient du roy des Ytalies. de ceste mortelle vie il plaise a dieu nous regarder par illustracion de sa grâce par laquelle nous sommes alleuiez et soullegiez encontemplant sa grant bonte et la grant multitude de ses benefices et par ce nous assauourons et goutons par experience que dieu est souef et begnin, ainsi que disoit le psalmiste: Gustate etvidete quia suauis est dominus. (BAGNYON, Hist. Charlem. K., c.1465-1470, 15)
[9] Et quant les messaigers eurent presenté leurs lettres, et il les eut veues, moult griefment commence a plourer en contemplant la pitié du Saint Sepulcre de Nostre Jhesucrist ainsy detenu des mescreans. (BAGNYON, Hist. Charlem. K., c.1465-1470, 21)
[10]» Ainssy en contemplant, Fyrebras et Olivier se donnent sy grant coupz sus les escus que les fers de leurs lances sont par force ployés et entrés dedens, dont le feu partit de toutes pars, et le boys des lances tronssonés et fenduz s'en va parmy l'ayr ; (BAGNYON, Hist. Charlem. K., c.1465-1470, 48)

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