C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de conseilz dans 7FMR 
47 attestations 
 Page /5 

[1] C'est le lieu de reconsiliation, et vous exploictés par force lez conseilz d'iniquité. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 60)
[2] vous conseillerés souvent, et voz conseilz seront vains, variables et dissipés; (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 81)
[3] Car voz conseilz sont sans liberté et sans ordre, vos oppinions par affection, voz conclusions sans arrest, et voz ordonnances sans exploit. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 81)
[4] Or est depuis Dieu devenu homme, et par communication de deité a humaine nature nous a faitz parçonniers des conseilz divins, et descouvers lez secretz de paradis, qui furent muciez et celez aux cultiveurs des aultres loys. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 99)
[5] la s'arrestent gens oultrecuidez, qui donnent auctorité a leur propre sens, quant ilz croient obstinement aux conseilz de leurs testes, et se gouvernent soubz l'esperance de leur cuiderie. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 104)
[6] Mais neantmoins, se avons loué en conseilz les viellars sages, n'est à entendre, pourtant, que tous les vieulx aient sens ne dignes soient que on use de leur conseil, comme il en soit assez de tres nices et folz où n'a vertu ne quelconques autre bien. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 74)
[7] Si faindra que elle se veult gouverner par eulx et par leur conseil, et les appellera en ses estrois conseilz comme elle monstrera semblant, leur dira de choses comme par grant secret et fiance qui seront toutes contre sa pensee ; (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 63)
[8] se chevalereux est et frequenté ait les armes, cellui en scet conseil donner et les tours apprendre, et se marchant ou d'autre office, ja envieillis en quelque excercite, cellui qui y est prudent, doit estre creu en son experience et, à brief dire, certes plus grant bien n'est au monde que de ancien homme sage, car, tout soit son corps debilités, son sens peut estre meneur, conduiseur et conseilleur de moult grant multitude de gens, et cause de mains biens, et pour ce, jadis, lorsque les Rommains reignoient en triomphe, establissoient les anciens excercités et expers en vertu, sagece et chevalerie, les superieurs de leurs ordres et conseilz, comme cent senateurs, qui est à dire cent anciens, et aussi autres conseilliers et officiers ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 34)
[9] le recteur, les maistres et les clers solempnelz, dont y a maint, mandoit souvent pour ouir la dottrine de leur science, usoit de leurs conseilz de ce qui apertenoità l'esperituaulté, moult les honnoroit et portoit en toutes choses, tenoit benivolens et en paix ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 46)
[10] Je les ay veu tenir trois conseilz en une chambre où ilz estoient tous assembléz, et veiz ung jour qu'il en despleut bien au conte de Charroloys, car il s'estoit desja faict deux fois en sa presence et il luy sembloit bien que la plus grant force de cest ost estoit sienne et parler en conseil en sa chambre sans luy appeller ne se devoit point faire. (COMM., I, 1489-1491, 77)

47 attestations 
 Page /5 
Fermer la fenêtre