C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de cognoissoit dans 7FMR 
51 attestations 
 Page /6 

[1] Quel exemple avons nous en ce cas du vaillant magnanime Scipion, qui bien fait a ramentevoir comme, ou temps que la seigneurie romaine estoit si durement foulee par Hannibal, aprés ses grans victoires, que es couraiges des Rommains n'avoit plus comme nulle esperance de salut de leur cité et que la plus grant partie d'eulx descendoit en oppinion de monter es nefs et abandonner Romme et aller habiter en autres regions, il, qui le peril commun de lui et des autres cognoissoit, le vouloir aussi du Senat qui se vouloit departir, vainqui les doubtes de son cuer par l'affection publique, si tira son espee emmy le conseil et jura haultement que qui parleroit plus de habandonner la cité sentiroit au trenchant de son espee que doit estre le guerredon de ceulx qui la chose publique delaissent pour leur singulier salut. (CHART., Q. inv., 1422, 49)
[2]" Le petit Saintré, qui ja estoit tout asseuré et cognoissoit bien les paroles de Madame, feingnant estre esbay, ne disoit mot. (LA SALE, J.S., 1456, 62)
[3]" Madame, qui cognoissoit bien la force de l'abbé, en sousriant dist au seigneur de Saintré: "He! (LA SALE, J.S., 1456, 281)
[4] et veoit les alans et retournans, desquelx il cognoissoit grant foison, mais point n'estoit cognut, car nul ne se adonnoit à luy. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 53)
[5] car ja cognoissoit-il bien et avoit che sentement que touttes ces gens qu'il avoit là assamblez et amassez n'estoient point tous d'ung courraige, et ne savoit lequel faire que de retourner devers le roy ou du demourer, et s'en conseilla à ses chevaliers. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 66)
[6] mais il cognoissoit bien les avantaiges des passaiges et savoit ung pas où on pooit aisement passer eauve à piet et à cheval, et chevauchoit à l'adreche à l'avantaige de ce passaige. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 89)
[7] " Le conte de Guerles pour ce temps, des parolles de son oncle l'archevesque de Couloingne fut tous esbahis, car il sentoit bien et cognoissoit que il luy remonstroit verité. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 145)
[8] Si se logierent et tout premierement ilz se trairent devers le duc de Bourgoingne, ce fu raisons, qui leur fist bonnechiere, car bien les cognoissoit, et monstrerent leurs lettres. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 181)
[9] car il cognoissoit trop mieulx les Alemens que nulz des aultres, pour tant qu'il avoit traveilliet et esté entre eulx pluseurs foys, tant pour le calenge de la ducié d'Osterice, dont on luy faisoit grant tort, que pour aultres incidences et actions que il avoit eues entre eulx. (FROISS., Chron. M., c.1375-1400, 230)
[10] Mais se nature cognoissoit l'un avant que l'autre, elle cognoistroit premierement les causes que leseffecs. (ORESME, E.A.C., c.1370, 110)

51 attestations 
 Page /6 
Fermer la fenêtre