C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de cheute dans 7FMR 
8 attestations 
 Page /1 

[1] Pour ensuivir mon fol desir Je suis cheute en grief desplaisir, Qui m'occira vilainnement. (Narcissus, p.1426, 300)
[2] Et souloit tenir vne pomme doree en sa main, mais elle est piece a cheute hors. (6203, 232)
[3] Et maint mont dit communement la entour que la terre est ainsi cheute de li mesmes tres dont que nostre Dame fut la enseuelie. (6203, 280)
[4] Et, fut congneu manifestement que c'estoit ledit de Bourgongne à six choses: la premiere et la principale fut aux dens de dessus, lesquelles il avoit autrefois perdues par une cheute; (ROYE, Chron. scand., II, 1460-1483, 41)
[5] mais de celle cheute le harnois de l'Espaignol fut tel atourné et forcé, qu'il se trouva tout desarmé; (LA MARCHE, Mém., I, c.1470, 333)
[6] et prestement le duc, comme juge, fit mectre les gardes entre deux et fit rebailler au seigneur de Ternant son espée, car, par les chappitres cy dessus escriptz, les champions dessaisis de leurs bastons, on les devoit et povoit ressaisir, et le duc, qui moult bien se congnoissoit en tel cas, ne tenoit point qu'il fust dessaisi de son espée tant qu'elle tint à luy, et jusques à ce que elle fust toute hors de sa guaine et cheute sur le sablon comme dit est. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 78)
[7] Si fut devant le mareschal la matiere mise en preuve, et fut preuvé par nobles hommes qu'il estoit cheu de tout le corps à terre,et que les armes, par celle cheute, estoient duement accomplies. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 128)
[8] si s'arresta et se tint a une vielle planche qui de grant temps passé y estoit cheute et qui la flotoit, et dit a sa femme que a l'aide de son bourdon qu'elle portoit, elle traist la planche au bort de l'eaue pour lui sauver. (Ménagier Paris B.F., c.1392-1394, 74)
[9] Disoit oultre ycelui Jehannin Phelippe, ou nom que dessus, que les diz religieux estans en la dite saisine et possession de ce que dessus est dit, ladite maison estoit cheute et devenue place wide, vague, ruyneuse et inhabitable, et en tel point et estat que les diz religieux n'y avoient peu ne povoient trouver a prendre ne a gaigier pour leur dite rente ou crois de cens, pour le temps present, ne pour quatre annees qui d'icelle rente ou crois de cens leur estoient deuz d'arrerages, siconme ledit Jehannin Phelippe disoit. (Chartes Abb. St-Magl. T.F., t.3, 1330-1436, 196)
[10]La situation des jardins dessusdits, pour la commoditéde leur labeur, doit estre un peu à pente pour la cheute et descentedes eaux du ciel, et du jus du fumier qui tousjours couleraen bas le long des allees par les pluyes, et amendera le gueret :et à costé de chacun d'iceux jardins, dans le pourpris dubastiment et closture, si faire se peut, tiendront deux autres jardinsseparez par autres hayes, et grand chemin entre deux. (CHARLES ESTIENNE, L'Agriculture et maison rustique, 1564, 35 v°)

Fermer la fenêtre