C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de cabuserie dans 7FMR 
5 attestations 
 Page /1 

[1] Item, en icelle ville de Chartres, en l'ostel à l'Escu de France, où ilz estoient logiez, jouerent à un compaignon qui oudit hostel estoit logié, et à icellui gaignerent par cabuserie la somme [de] deux frans. (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 169)
[2] ce aussi que ledit prisonnier, pour jeu de dez et cabuserie, a plusieurs fois esté prisonnier ou Chastellet et mis hors de prison, et la povreté d'icellui; (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 366)
[3] Et aussi disoit que à plusieurs compaignons frequentans et gaignans leurs vies au jeu de dez, au tasseau, à croix et à pile et au jeu de la chevillete, il avoit oy dire que icelli Binet estoit très-fort larron, hazardeur et asséeur de faulx dez, et que aucune fois il s'entremetoit de changer gobelez et tasses d'argent, et aussi pour ce que, par lesdiz maistres JehanTruquan et procureur du roy, fu dit et tesmoignié qu'ilz se recordoient que, sept ans avoit ou environ, ilz avoient veu ledit Binet, prisonnier, accusé pour cabuserie et tromperie oudit Chastellet, lequel n'avoit aucune chose voulu confesser, jà soit ce que de fait, par sa bouche et voye de question, il eust esté examinez et interroguez, et en après, par la longue et peine de prison, pour sa povreté et langueur de maladie, envoyé à l'Ostel-Dieu de Paris. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 148)
[4] Et dit que oncques de tromperie, cabuserie, jeu de dez, et d'asseoir ou jouer au jeu de la chevillete, il ne s'entremist, et que toutes les accusacions contre lui cy-dessus dites, faites, sont choses controuvées, sanz cause ne raison, mais les a dittes et proferées, icellui Dossinal, par hayne qu'il a à lui, ne scet la cause pourquoy. ce que, par lesdiz maistres JehanTruquan et procureur du roy, fu dit et tesmoignié qu'ilz se recordoient que, sept ans avoit ou environ, ilz avoient veu ledit Binet, prisonnier, accusé pour cabuserie et tromperie oudit Chastellet, lequel n'avoit aucune chose voulu confesser, jà soit ce que de fait, par sa bouche et voye de question, il eust esté examinez et interroguez, et en après, par la longue et peine de prison, pour sa povreté et langueur de maladie, envoyé à l'Ostel-Dieu de Paris. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 149)
[5] Et si maine et fait grant estat et despense, suit les compaignies des gens oyseux, vacabons et mal renommez, et estre aussi cabuseur et trompeur de plusieurs cabuseries et tromperies et que pieça par maniere de cabuserie et tromperie, il s'estoit transportez en l'ostel d'un drapier à Paris, dont de present il n'est record du nom, duquel il avoit acheté un cheval et lui baillié pourerres XVJ s. par. et neantmains avoit enmené icellui cheval et fait d'icellui sa volunté et ne le savoit l'en où trouver, ne ne vouloit païer le residu dudit cheval, mais en avoit fait sa volunté. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 456)

Fermer la fenêtre