C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de batuz dans 7FMR 
36 attestations 
 Page /4 

[1] Diverses histoires se pourroient produire a ce propos d'autres punicions et aspres justices faictes par faulte de garder l'obbeissance et l'ordre du treshonnourable mestier d'armes, et, oultre de ceulx qui pour ces causes ont esté capitalment punis, trouveroit on pluseurs es rommaines escriptures qui pour menues et petites negligences ont esté batuz de verges a l'estache et rabaessiez du raeng de chevalerie jusques a l'estat de servans de pié. (CHART., Q. inv., 1422, 55)
[2] Ceulx que tu engendres, Les haulx princes piteux et tendres, S'y sont mieulx portez que les mendres, Car enferrez, Navrez, batuz et aterrez, Et des mors couvers et serrez, Furent tous, prins ou enterrez. (CHART., L. Dames, 1416, 283)
[3] Et de ce avons exemple en la Sainte Escripture comment Dieu, non obstant les tres grans deffaulx en quoy encoururent ceulx d'Israel par plusieurs foiz, neantmoins ne vouloit point Nostre Seigneur que trop fussent suppeditéz, ains batoit amerement par plusieurs afliccions les princes qui trop aigrement les vouloient traictier et oppresser, pour laquelle chose, comme ces choses doient estre instruction aux princes, est à presumer et à croire que ne lui plairoit mie que son peuple crestien qui plus de lui acceptable que cellui des juifs lors n'estoit, fust fouléz ne batuz. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 125)
[4] Ainsi n'avez à faire que à celle de Napples, et plusieurs de vos predecesseurs nous ont batuz, quant nous estions tous ensemble. (COMM., III, 1495-1498, 45)
[5] Les iracondes, les hureux, Les diligens, les pareceux, Les doulz, les beaux, les amiables,Les soutils et les decevables, Les roys, les princes, les barons, Les grans, les petis, les felons, Clers, nobles, bourgois, chevaliers Et personnes de touz mestiers Sont tuit fraint par beauté de femme, Et maint en ont esté infame, Mutilés, mors et affolez, Detranchiez, batuz, decolez Et mis en mains aultres perilz, Perdu corps, dampnez esperiz, Abregié le cours de leur vie. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 174)
[6] Pour sa mére n'en ose el faire: Si lui faisoit riens de contraire, Il seroit batuz au retour. decevables, Les roys, les princes, les barons, Les grans, les petis, les felons, Clers, nobles, bourgois, chevaliers Et personnes de touz mestiers Sont tuit fraint par beauté de femme, Et maint en ont esté infame, Mutilés, mors et affolez, Detranchiez, batuz, decolez Et mis en mains aultres perilz, Perdu corps, dampnez esperiz, Abregié le cours de leur vie. (Mir. enf. diable, c.1339, 50)
[7] Mais pensez de lui mettre a point: Querez tantost son luminaire, Un paille, un chalit, un suaire, Uns vestemens a or batuz, De quoy il sera revestuz, Si qu'il soit honnorablement Enterrez et solempnelment Sur toute rien. de touz mestiers Sont tuit fraint par beauté de femme, Et maint en ont esté infame, Mutilés, mors et affolez, Detranchiez, batuz, decolez Et mis en mains aultres perilz, Perdu corps, dampnez esperiz, Abregié le cours de leur vie. (Mir. ev. arced., c.1341, 115)
[8] Puis le menez en ce chapitre Ou de verges sera batuz. (Mir. st J. Cris., c.1344, 297)
[9] Or ça, vezci de quoy Il sera batuz, conme fol, Dès les rains aval jusqu'au col. (Mir. st Val., c.1367, 161)
[10] Ne d'errer ne fineray maiz Tant qu'au lieu soie, que je sache, Ou Dieu fu batuz en l'estache Et ou il souffri passion; (Mir. roy Thierry, c.1374, 326)

36 attestations 
 Page /4 
Fermer la fenêtre