C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de acoustumer dans 7FMR 
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[1] et ainsi, par ce que tu vois verité en prince estre louée, convenable chose est s'acoustumer à la dire ; (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 163)
[2] Infinies de telles ou semblables auctoritéz se trouvoient dictes des saiges louant abstinence de delices charnelles en prince et tout noble homme, mais atant souffise pour t'y murer, s'il te plaist, dès en ta premiere jeunesse, tres noble royal enfant, comme il t'appartiengne, affin que telles occupacions ne te peussent empescher et tolir l'exercice des vertus et excellence de renommée qui convenable te sont, car à propos que peril soit s'acoustumer en juenesse es choses vicieuses, dist Orace que une escaille tendre qui soit trempée ou mouillée d'aucune chose tendra l'odeur de la matiere longuement. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 175)
[3] car, si comme dit le livre prealigué, par longue acoustumance aprent-on l'art, et pour ce enseigne et dit que qui veult estre homme d'armes se doit acoustumer aux choses, qui s'ensuivent, c'est assavoir : à porter plus grant fardel que les armes ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 207)
[4] se doit exerciter à saillir sus chevaulx tout armé et sanz mettre pié en l'estrief (et ainsi le faisoient ancienement, par quoy ilz en estoient si duis qu'à tous tours sailloient armez sur leurs chevaulx), acoustumer aler à pié, courir touz armez pour apprendre longue aleine, aussi apprendre à nouer leur est convenable, car par ce ont maint esté de mort respité. qui convenable te sont, car à propos que peril soit s'acoustumer en juenesse es choses vicieuses, dist Orace que une escaille tendre qui soit trempée ou mouillée d'aucune chose tendra l'odeur de la matiere longuement. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 208)
[5] Qui lairroit trop acoustumer Les gens en euvre temporelle, Bien tost pourroyent presumer Contre nous aulcune querelle; (LA VIGNE, S.M., 1496, 329)
[6] Car qui leur laisse acoustumer Pour riens ne le veulent plumer Rere ne tondre ne bruler, Qui fait les hommes reculer Souventeffois arriere d'elles. (Barbes brayes A., a.1450, 256)
[7] car nulle chose ne se puet acoustumerau contraire de ce que elle a de nature, si comme la pierre nese puet acoustumer a monter haut par soy ja soit ce que elle y fust jectee .X. mile foiz; (ORESME, E.A., c.1370, 146)
[8] car nulle chose ne se puet acoustumerau contraire de ce que elle a de nature, si comme la pierre nese puet acoustumer a monter haut par soy ja soit ce que elle y fust jectee .X. mile foiz; (ORESME, E.A., c.1370, 146)
[9] Donques ne a il pas petite differencede soy acoustumer en jonesce et au commencement a faire en unemaniere ou en autre, mais il y a tresgrant difference et en tant que de ce depent, quant au plus, toute la vie et tout lebien ou le mal d'un homme. nouer leur est convenable, car par ce ont maint esté de mort respité. qui convenable te sont, car à propos que peril soit s'acoustumer en juenesse es choses vicieuses, dist Orace que une escaille tendre qui soit trempée ou mouillée d'aucune chose tendra l'odeur de la matiere longuement. (ORESME, E.A., c.1370, 148)
[10] La droite discipline de joennes gens estfaire les acoustumer de eulz esjoïr du bien et trister du mal; (ORESME, E.A.C., c.1370, 152)

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