C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de acoustumeement dans 7FMR 
12 attestations 
 Page /2 

[1] ITEM, comme vrays loyaulx et non faulx blandisseurs le blasmeront et reprenderont en acquitant leur loyauté se faire ou dire lui voient quelque riens desseant, mal honneste, contre conscience et honneur, ou non partinant à prince, ne le vray ne lui celeront tant et si acoustumeement toutesvoies selon discrecion par bons admonnestemens, en humbles et doulces paroles, si qu'il appartient qu'ilz seront cause, s'il les veult croirre, qu'il soit un bon et tres vertueux prince, bien ordonné en vie et en meurs, comme il ne soit si dur que bons et acoustuméz enseignemens ne reduisent à bien. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 75)
[2] Et qu'il soit vray ceste liberalité et largesse estreplus convenable à prince que autre est chose clere, car pourquoy furent establis les princes sur terre ne mais pour aidier et secourir par auctorité de puissance, de corps, de parolle, de peine, de reconfort et tout aide non pas seullement les subgiéz, mais semblablement tous crestiens, estranges et privéz, qui besoing en avoient et requerir les vendroient, si comme l'eglise se elle estoit d'aucun tirant oppressée ou foullée, dames, vesves, orphelins, autres princes crestiens guerroyéz à tort, et generalement tout homme de leur pouoir ayant juste cause et qui les en requeist, ainsi que jadis le faisoient les rommains, qui à nul ne failloient aidier doivent de leur parolle en justice soustenant, diligemment vacquier à toutes choses bonnes et prouffitables à la chose publique, pardonner voulentiers à ceulx qui se repentent et pardon requirement, octroyer graces et telz choses qui proprement affierent à prince, lesquelles, quant voulentiers et acoustumeement sont faictes, est droit liberalité. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 148)
[3] luy fera haïr de tout son cuer le vice de mençonge et amer verité, laquelle sera tant acoustumeement en sa bouche que on croira ce que elle dira, et y adjoustera l'en foy comme a celle que on n'ourra jamais mentir, laquelle dicte vertu de verité affiert plus en bouche de princes et de princepces que autre gent pour ce que il apertient que on les croye ; (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 44)
[4] Le .Xe. chappitre Je vous jure comme euvangile que quant une jone fille mengue acoustumeement lait bouilly en la paelle ou en un pot de terre, qu'il pleut volentiers et par coustume le jour de ses nopces. (Ev. Quen. I, c.1466-1474, 84)
[5]car, en conversant avecques les autres de la communité et encommutacions et contracts selon ce que nous faisons acoustumeement,nous devenons justes ou injustes. (ORESME, E.A., c.1370, 148)
[6] Et sachies que celles gens, dont il y a tant en cest ost entour lui, entour ses femmes et entour ses filz, ne demeurent mie acoustumeement auecques lui, mais toutesfoiz quil leur plaist il sont mandez et sen reuont a leurs ostelx, fors seulement ceuls qui demeurent en son ostel pour lui seruir et ses femmes et ses enfans, pour sa court gouuerner. (6203, 367)
[7] car acoustumeement li Diables traveille plus voulentiers la personne qui est seule, que celle qui a compaignie; (Bérinus, I, c.1350-1370, 251)
[8] Les marchans de Theman sont advocas qui acoustumeement plaident les causes et estrivent, selonc le dit de Ysaÿe ou .XXIe. chapitre : «Comme tourbillons de vent qui vienent d'Affrique». (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 99)
[9] Et ne default pas seulement de bonté mais aussi de verité, car, che qui est dit en proverbes, acoustumeement ou souvent il convient estre vray. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 164)
[10] Car en nous mesmes experimentons acoustumeement que moult grant est le mal de inobedienche, pour lequel de Paradis nous sommes boutés en cest exil ou en che monde, ounous soustenons miseres infinies. (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 222)

12 attestations 
 Page /2 
Fermer la fenêtre