C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de acompli dans 7FMR 
103 attestations 
 Page /11 

[1] Si ay acompli de mon petit sentementles commandemens d'icelle dame par ce present escript, et a chascun lecteur prie le voulloir interpreter favourablement et y jugier a cognoistre la bonne affection plus que la gloire de l'ouvraige. (CHART., Q. inv., 1422, 65)
[2] Car la consummation dez escriptures, et les visions dez prophetes prindrent leur fin en Jhesu Crist, et il, qui est du tout parfait et acompli, fut l'achevement et la perfection dez prophecies, quant la divine lumiere evacua la nubileuse lueur des inspirations prophetiques, ainsi que la grant troche obfusque la clarté dez petites chandelles. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 109)
[3] Car cellui Dieu qui est seul souverain bien, et dont tout autre vient et depent, a voulu qu'en sa benoite et infinie gloire soient participans ceulx qui à lui sont alez et vont par le chemin qu'il a ordené, laquelle gloire tout ainsi que de la fontaine saillent et viennent les ruisseaulx des yaues ist la beatitude qui à tous les beneurez se depart et estent, qui est tant grande seulement en remirant celle tres glorieuse et benoite deité qu'ilz sont assouvis de toutes joyes et ont ataint la souveraine et parfaite felicité et acompli bien ne plus ne vouldroient ne souhaidier ne saroient. (CHR. PIZ., P.V.H., 1416-1418, 45)
[4] Ainsi acompli par son vueil La loy de ce que les deux yeux On devoit crever a son fieux. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 244)
[5]Cy commence la table des rubriches de cest present volume appellé le Livre des fais et bonnes meurs du sage roy Charles, Ve roy d'ycellui nom, fait et compilé par Cristine de Pizan, damoiselle, acompli le desrenier jour de novembre, l'an de grace mille .IIIIc. et quatre, et est parti le dit livre en troys parties. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 1)
[6] et aux anciens moult grant honneur et reverenceportoient, et les jeunes, tant fussent nobles, les servoient et moult honnouroient, laquelle chose est de droit deu en policie bien ordennée, voire ainsi que je l'entens, c'est assavoir des sages anciens preudes hommes, non mie des envieillis en malice mauvaise, car ou monde n'est plus grant peril, ne aussi de ceulz, qui grant aage ont acompli sanz la cognoiscence de vertu ou prudence, comme assez en soit d'anciens sanz sens et d'autres jeunes assés d'aage et moult reemplis de vertus et sçavoir, si comme fu le sage roy Charles, dont nous traittons, qui meismes en tres jeune aage voult cognoistre les effetz de vertu, qui estoit don de Dieu par-dessus nature ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 34)
[7] Après disner manda querir les gens du roy dessus diz, publiquement leur dist devant chascun que, combien qu'il eust sa devocion de venir en pelerinage à Saint-Mor, principalment venoit pour veoir le roy, la royne et ses enfens, que il plus desiroit veoir que creatures du monde, et après ce que veu l'aroit, et à lui parlé, et baillié son filz, le roy des Rommains, qu'il lui amenoit pour tout sien estre, la mort prenroit en bon gré quant à Dieu plairoit, car acompli aroit un de ses plus grans desirs. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 91)
[8] Adont acompli le traveil d'icellui chemin, reposant les membres traveilliez, pourpensoie comment et par quel voye peusse attaindre a l'acointance de ladicte princesse. (CHR. PIZ., Avision R.D., 1405, 15)
[9] A la fin du nombre et au bout Que .XV. ans .IIIIxx. et sept Furent acompli et parfetDe l'incarnacion nommée, Fut celle ville recouvrée Par un empereur sarrazin, Qui fut appelez Salhadin. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 364)
[10] Ains que fust un mois acompli il eust varlez et fut bien monté, et lui et ses varlez bien abilliez. (LA SALE, J.S., 1456, 71)

103 attestations 
 Page /11 
Fermer la fenêtre