C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de absente dans 7FMR 
10 attestations 
 Page /2 

[1] Tu qu'adversité tourmente, Chair esmeult, et monde tente, Et malin esprit attente, Pour s'atente Pervertir et decepvoir, Ferme tousjours et presente Corps, cueur, sens, fiance, attente, Conscience a Dieu patente, Forte entente, Rayson, voulenté, savoir, En la bonté excellente, Vers qui tout se represente,Et a qui riens ne absente, Qu'elle ne sente, Tu fuz naiz pour la, de voir; (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 83)
[2] Pour ceste heure presente, Que d'ycy on s'absente Temps est que recullon. (Sots mal., c.1480, 91)
[3] Tant vous aimme et crient Et d'amour qui si s'augmente Que de soi si s'espöente Qu'il n'a pouoir ne entente, Art ne engien De dire rien, Mais se taist et de vous s'absente Ou seuls aparsoi se demante. (FROISS., Par. am., c.1361-1362, 71)
[4]Mais adonques est ce signe d'amistié se quant elle est absenteil desire forment sa presence, et se quant il la voit il agrant concupiscence et grant plaisance de sa presence. (ORESME, E.A., c.1370, 469)
[5]Et chascune chose oeuvre plus efficaument et plus fort presente que absente. (ORESME, E.A.C., c.1370, 219)
[6] Car aussi est plus fort de vaincre la concupiscence de la chosepresente que de resister a la tristece de la chose absente. (ORESME, E.A.C., c.1370, 389)
[7] Appoinctié est que ladicte reste desdiz despens sera paiée audit d'Amiens et le surplus qui sera receu dudit temporel du Puy par les commissaires à ce deputez, à la requeste dudit d'Amiens, sera apporté devers la Court pour en ordonner, parties oyes, comme il appartendra,ad relationem clerici mei, me absente. (BAYE, II, 1411-1417, 23)
[8] et, oultre ce, cogneut que, lonc temps a, autrement du jour ne de l'an n'est record, lui estant couchié en la rue Saint-Sauveur, avec une fille de vie nommée Jehennete, au partir et descouchier qu'il fist, au matin, de la chambre d'icelle Jehennete, elle absente, il print un des draps dudit lit et une pinte d'estain estant sur la table en la chambre d'icelle Jehennete, lesquelz drap et pinte il vendi, n'est record à qui, V s. par. . (Reg. crim. Chât., I, 1389-1392, 182)
[9] Et dit que dudit coffre, deux ou trois jours ensuivans la prinse dudit sachet, il tira icellui hors, sa femme estoit absente, regarda et compta qu'il avoit dedens icellui sac, et trouva que en icellui avoit trois cens pieces d'or, tant en moutons comme en frans, lesquieulx il a, depuis icellui temps, gardez par devers soy, et iceulx alouez et despendus, tant en la despence de son hostel, à soy vestir, chaucier, gouverner et acquittier, comme ès reparacions et edifices par lui faiz en sa maison où il demeure ad present, et laquele depuis nagueires il a faite edifier de nouvel. (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 87)
[10] et icelle aprentisse dit que verité estoit et est que, sadite maistresse absente, un orfevre nommé Boileaue, demourant en la Cité de Paris, près de Saint-Denis de la Chartre, et ledit prisonnier, avoient oujourd'ui, à son estal, pesé à son pois une tasse d'argent, ne scet la cause pourquoy, ne à quel fin, et que, icelle pesée, eulx deux s'en alerent, elle qui parle ne scet où, ne qu'ilz devindrent; (Reg. crim. Chât., II, 1389-1392, 346)

Fermer la fenêtre