C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de abiz dans 7FMR 
20 attestations 
 Page /3 

[1] là leur faisoit moustrer les reliques, le tresor et les richeces, qui là sont, les riches chasubles, aournemens d'aultelx, les beaulx paremens et abiz en quoy les roys sont sacrez, dont il en fist faire de tous neufs, et les plus riches qui oncques y eussent esté veus, que on sache, tous les abiz ouvrez à ffines et grosses perles, et meismement les souliers ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 87)
[2] là leur faisoit moustrer les reliques, le tresor et les richeces, qui là sont, les riches chasubles, aournemens d'aultelx, les beaulx paremens et abiz en quoy les roys sont sacrez, dont il en fist faire de tous neufs, et les plus riches qui oncques y eussent esté veus, que on sache, tous les abiz ouvrez à ffines et grosses perles, et meismement les souliers ; (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 87)
[3] À Cambray, qui est cité de l'Empire, celebra la feste de Noel, et là fist ses serimonies imperiaulx, selon l'usage, ce qu'il n'eust mie fait ou royaume de France, et pour ce y demoura et chanta, selon la coustume et son droit, la .VIIe. lecçon à matines, revestu de ses abiz et aournemens imperiaulx, selon l'usage. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 91)
[4] Après disner, assembla le roy le Conseil en sa chambre, et en ce tendis par le comandement du roy vint l'Université de Paris devers l'Empereur, et estoient de chascune faculté .XII., et des Arciens .XXIIII., vestus en leurs chapes et abiz, et la reverence vindrent faire àl'Empereur, et la collacion notablement fist maistre Jehan de la Chaleur, maistre en theologie et chancelier de Nostre-Dame, et en celle collacion recomenda moult la personne de l'Empereur, ses nobles fais, ses vertus et sa digneté, et aussi recommenda moult et ramena nottablement le sens, estat et honneur du roy et du reaume de France, en louant et approuvant à l'Empereur sa venue devers le roy, et enfin recomanda bien et sagement l'Université, comme il appertenoit. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., II, 1404, 114)
[5] Ung riche poille, hault et droit sur sa teste De drap d'or trect a la mode de France, Le tout en signe de victoire et conqueste, De tout triumphe et de toute excellence, Quatre seigneurs des plus grans de Florence Luy comportoient tres magnifiquement, Vestuz d'abiz moult sumptüeusement Tres bien fourrez de martres subelines, Et si avoient dessus leurs capelines Rubiz, saphirs, fins balais de bigorre, Orïentalles perles et cornalines; (LA VIGNE, V.N., p.1495, 216)
[6]L'ueil et le cuer soient mis en tutelle, Sitost qu'ilz sont rassotez en amours : Combien qu'il a plusieurs qui font les lours Et ont trouvé contenance nouvelle,Pour mieulx embler priveement Plaisance, Mommerie, sans Parler de la bouche, En beaux abiz d'or cliquant d'Acointance, Soubz visieres de Semblant qu'on n'y touche, Faignent souvant l'amoureuse querelle. (CH. D'ORLÉANS, Rond. C., 1443-1460, 359)
[7] En celle abaye de Saint Pol sont bien soixante freres demorans, lesquelz, a nostre advis, sont tous parelz aux freres de Saint Anthoine, c'est assavoir de bonté et d'abiz; (Voy. Jérus., c.1395, 72)
[8] Cedit jour, monseigneur Loiz de France, ainsné filz du Roy nostre Sire, Dauphin de Viennoiz et duc de Guienne, moru de l'aage de vint ans ou environ, bel de visaige, suffisamment grant et gros de corps, pesans et tardif, et po agile, voluntaire et moult curieux à magnificence d'abiz et joiaux circa cultum suicorporis, desirans grandeur d'onneur de par dehors, grant despensier à ornemens de sa chappelle privée à avoir ymages grosses et grandes d'or et d'argent, qui moult grant plaisir avoit à sons d'orgues, lesquelx entre les autres oblectations mondains hantoit diligemment. (BAYE, II, 1411-1417, 231)
[9]Lesquelz tous assemblez conduisoient en moult bel ordre en l'eglise cathedral le roy Artur, noblement couronné et vestu d'abiz royaulx et par dessus ung manteau royal d'armines. (S185, 261)
[10]Tederic, voyant qu'il estoit aux traiz de la mort, le desarma et luy lachea ses abiz. (S185, 317)

20 attestations 
 Page /3 
Fermer la fenêtre