C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de abit dans 7FMR 
113 attestations 
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[1] Et pour conclurre sur ce point du temps dont tu parles et de cestui, j'appelle les vivans a tesmoingque tu t'es selon toy desroyé en tes estaz trop plus que nous, et tu en vois encores les ensaignes, quant ung varlet cousturier et la femme d'un homme de bas estat osent porter l'abit d'ung vaillant chevalier et d'une noble dame et dont ilz souloient estre en court de prince tresbien parez. (CHART., Q. inv., 1422, 40)
[2] Comme Codrus, le roy des Atheniens, qui ot en responce des dieux que, s'il mouroit en la bataille qu'il menoit, que victoire seroit pour lui, et combien que ceste responce feust venue a la cognoissance de ses ennemis et que defence feust faicte que nul ne se embatist a ferir Codrus, toutesvoies il changa son abit royal en abit de saquement, afin que nul ne l'espargnast, et par sa mort acquist victoire a son peuple et a sa cité sceurté de ses ennemis. (CHART., Q. inv., 1422, 53)
[3] Comme Codrus, le roy des Atheniens, qui ot en responce des dieux que, s'il mouroit en la bataille qu'il menoit, que victoire seroit pour lui, et combien que ceste responce feust venue a la cognoissance de ses ennemis et que defence feust faicte que nul ne se embatist a ferir Codrus, toutesvoies il changa son abit royal en abit de saquement, afin que nul ne l'espargnast, et par sa mort acquist victoire a son peuple et a sa cité sceurté de ses ennemis. (CHART., Q. inv., 1422, 53)
[4] non pas le devoir et le sacrifice seullement ont ilz en mesprix, maiz se hontoient de vestir l'abit et garder l'estat de leur profession, et tiennent a honte l'ordre dont ilz convoitent et prisent tant l'emolument. (CHART., L. Esp., c.1429-1430, 55)
[5] Tres noble seigneur, et pour ce que c'est la chose qui plus raporte et fait savoir l'abit et estat du courage et sa disposicion que la parleure de l'omme, par laquelle est jugié de lui ou bien ou mal selon l'usage des parolles yssans de la bouche le plus communement, si que dit le proverbe commun : Qui de terre est de terre parle, et que l'abondance du cuer fait parler la bouche, est chose tres necessaire, par especial à toute haulte personne, estre avisée en fait de parleure, et non mie tant en ce qui touche mectre estudie que elle soit bien ordonnée, si que dit avons cy dessus, quoy que tres bien sciée comme que on ne die chose qui face à taire, mal seant, ne en reproche de folie ou mauvaistié. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 169)
[6] se tendra humblement et simplement d'estat, de maintien et d'abit en ce tandis, et a son retour a grant joye et honneur le recevra et a toute sa compaignie fera chiere joyeuse, et bien vouldra estre infourmee des meilleurs de ses gens, des plus preux et des plus vaillans, et comment ilz s'y seront portéz, et tres voulentiers en ourra raconter. (CHR. PIZ., Trois vertus W.H., c.1405, 56)
[7] Atant se tut li sages homs, Qui maistre Avis fu appellez, Et d'un abit fu affublez Tel qu'il affiert a avocas. (CHR. PIZ., Chem. estude P., 1402-1403, 263)
[8] Il gardoit son mariage loiaument et selon Dieu, son parler et abit honeste et chaste, cellui de la royne, de ses enfens et serviteurs de sa court, semblablement simple, car ne souffrist que homme de sa courtt, tant fust noble ou poissant, portast trop cours habiz, ne trop oultrageuses pollaines, ne femmes cousues en leurs robes trop estraintes, ne trop grans coulez ; . (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 82)
[9] mais, comme son filz se portast moins sagement que il ne deust et voulsist retourner à la fausse loy, le pere de ce informez laissa l'abit de moine et prist l'abit d'un chevalier, et poursuivi son filz et le prist, les yeulx lui sacha et le mist en prison, et, puis qu'il ot fait son second filz roy, retourna en la religion et persevera jusques en la fin. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 99)
[10] mais, comme son filz se portast moins sagement que il ne deust et voulsist retourner à la fausse loy, le pere de ce informez laissa l'abit de moine et prist l'abit d'un chevalier, et poursuivi son filz et le prist, les yeulx lui sacha et le mist en prison, et, puis qu'il ot fait son second filz roy, retourna en la religion et persevera jusques en la fin. (CHR. PIZ., Faits meurs Ch. V, S., I, 1404, 99)

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