C.N.R.S.
 
Attestation dans les corpus textuels 
 Attestation de abaisser dans 7FMR 
9 attestations 
 Page /1 

[1] quel merveille que hommes qui toutes choses veult seigneurir se lait suppediter, mater et abaisser à sensualité. (CHR. PIZ., Paix W., 1412-1413, 175)
[2] Je seroye assez de l'oppinion de quelque autre que j'ay veü: c'est que Dieu donne le prince selon qu'il veult pugnirou chastier les subjectz, et, au prince, les subjectz ou leurs couraiges disposéz envers luy selon qu'il les veult eslever ou abaisser. (COMM., II, 1489-1491, 155)
[3] Je seroye assez de l'oppinion de quelque autre que j'ay veü: c'est que Dieu donne le prince selon qu'il veult pugnirou chastier les subjectz, et, au prince, les subjectz ou leurs couraiges disposéz envers luy selon qu'il les veult eslever ou abaisser. (COMM., II, 1489-1491, 155)
[4] O croix, veulhe toy abaisser! (Pass. Auv., 1477, 220)
[5] Temps est d'abaisser mes motz! (Pass. Auv., 1477, 278)
[6] Item au mast de la nef doit avoir fort attachié un tref, lequel soit ferré de l'une part et de l'autre, et là miz par tel engin que on le puisse haulcer et abaisser et en ferir grans coups, qui viennent hurter contre la nef des ennemiz; (BUEIL, II, 1461-1466, 58)
[7] Oudit moys de may, le duc de Calabre, nepveu du roi de Secile et de Jherusalem, à qui le roy avoit fait tant de honneur de lui donner sa fille ainsnée en femme et espouse, s'en ala hors de sa duchié de Lorraine, pardevers ledit duc de Bourgongne, pour traicter d'avoir et espouser sa fille, en delaissant, en ce faisant, ladicte fille du roy, sa femme, qui fut chose moult estrange à lui de ainsi faulser sa foy et soy ainsi abaisser de delaisser la propre fille ainsnée du roy, sonsouverain seigneur, pour cuider avoir et prendre la fille dudit de Bourgongne, subject et vassal du roy. (ROYE, Chron. scand., I, 1460-1483, 265)
[8] Quant le bon duc eut assayé le couraige et l'intenciondes Gantois ses rebelles, l'une fois par embassadeurs françois et aultre par embassades à leur mesme requeste envoyez par les nations estranges et par les villes voisines, qui tous se meslerent, à leur povoir, de trouver paix et appoinctement en ceste matiere, et que tousjours fut trouvé le droit pour le duc, et la rompture par les Gantois mal conseillez, pourquoy le duc congneut evidemment qu'il falloit, par l'espée et par le sang, abaisser cest orgueil desreiglé. (LA MARCHE, Mém., II, c.1470, 303)
[9] Nabusgodonozor fut en ce temps appellé Main forte, pour ce qu'il fut incité de Dieu pour abaisser l'orgueil des Juifz en Babillonie, dont il tenoit le resne. (SIMON DE PHARES, Astrol., c.1494-1498, 50)
[10] Ælips, ce propos entendu, commença à recoulourer sa couleur blesme et palle en un teinct plus vermeil, et comblée de joye et d'un contentement incroyable, se jettant à ses pieds, luy dist : « Monseigneur, combien que je n'aye jamais esperé de me voir eslevée en si hault degré d'honneur, comme maintenant la fortune me range, pour meriter un si grand bien que celuy que vous me presentez, vous daignant de tant abaisser que me prendre pour vostre espouse, si est-ce, monseigneur, que voyant vostre volonté telle, me voicy preste pour vous obeïr ». (S181, 45)

Fermer la fenêtre