C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
OISEUSE
  Tri :
5 exemples
 1 ...oiseuse, si com j'entens, Est comme sont ces grans estans Habondans de divers poissons, Et semblablement nous lisons Qu'oiseuse est l'estanc des pensées Et des choses desordonnées Qui en soy mesmes se nourrissent, Dont maintes personnes perissent: Ce sont les flums de la boe orde, Dont il fault que tout pechié sorde. (DESCH., M.M., c.1385-1403, 212).
 2 Quand messire Jacques de Lalaing eut séjourné aucuns jours en l'hostel du seigneur de Lalaing son père, luy qui estoit imaginant et tousjours pensant de multiplier pour venir et atteindre à la haute vertu de prouesse et bonne renommée,contendant de tout son coeur à exhausser la maison de laquelle il estoit issu, connaissant que huiseuse est mère de tous vices et marastre de vertus, pour laquelle eschever et fuir, pensa en soy-mesme d'envoyer au royaume d' Escosse porter lettre à maistre James de Douglas, èsquelles, comme j'entends, estoient contenus les chapitres que iceluy messire Jacques avoit coustume d'envoyer par tous lieux, là où il pensoit faire armes (CHASTELL., Oeuvres K., t.8, c.1435-1475, 164).
 3 Sur la parole dessus ditte dist saint Jherome : "Par huisseuse l'engien est rebourssié, et lascheté est comme une enroullure de sapience" De che dist aussi Ovide que "l'engien blechié par longue roullure s'endort et est moult mains proufitable s'il n'est remué ou resvillié par acoustumanche ; en lieu de bonne herbe n'aportera que espines". . (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 39).
 4 Avec ce comme il est dit en celui livre ou .XXXIIIe. chapitre : "Huiseuse a enseignié moult de malice" et Seneque a Lucille dist : "Huiseuse sans lettrez est la mort". (DAUDIN, De la erudition H., c.1360-1380, 13).
 5 ...tout homme doit fouir oiseuse et soy exerciter en bonnes oeuvres, afin qu'il ne soit pareil aux bestes, qui ne sont utiles qu'à elles seulement se à autres choses ne sont contraintes et induites. (MONSTRELET, Chron. D.-A., t.1, c.1425-1440, 1).
Lexique de proverbesPierre Cromer
Fermer la fenêtre