C.N.R.S.
 
Dictionnaire du Moyen Français (1330-1500)

Exemples de l'entrée 
FamilleStructureSans exempleCompletFormesExemplesTextesSourcesImpressionAide à la lecture
ENGIN
  Tri :
6 exemples
 1 Brief des ouevres celestiennes Et aussi des choses terriennes Savoit tant qu'elle estoit experte, D'engin si vive et si aperte, Que nuls ne le porroit despondre... (MACH., J. R. Nav., 1349, 180).
 2 Chascuns ouevre de son office Sans mal engin et sans malice. (MACH., D. Aler., a.1349, 331).
 3 ...li roys moult se mervilla, Pour ce qu'il li avoit promis Que s'en païs des annemis, Par engin ou par hardiesse, Pooit penre aucune fortresse, C'un an entier le serviroit, Et que de li ne partiroit. (MACH., P. Alex., p.1369, 102).
 4 Par Scens aras ton engin enfourmé De tout ce que tu vorras confourmer ; Retorique n'ara riens enfermé Que ne t'envoit en metre et en rimer ; Et Musique te donra chans, Tant que vorras, divers et deduisans. (MACH., Prol., c.1377, 2).
 5 Cils souvenirs, par son engin soubtil, Me ramentoit le viaire gentil Et le gent corps pour qui mon cuer essil, Mès engendrez, Nez et fenis est et continuez Tous en doleur. (MACH., J. R. Beh., c.1340, 96).
 6 Mais en la fin, Com fins loiaus amoureus, de cuer fin Espris d'amer, sans penser mal engin, Moult humblement li dis, le chief enclin, Et sans effroy... (MACH., J. R. Beh., c.1340, 81).
Guillaume de MachautNoël Musso
 Retour à la page précédente 
Fermer la fenêtre