C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
VEINE1, subst. fém.
[F-B : vainne ; T-L : veine1 ; GDC : veine ; AND : veine1 ; DMF : veine1 ; FEW XIV, 226a : vena ; TLF : veine]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : vainne, vainnes, voinnes.

"Vaisseau sanguin, veine ou artère" : An tot le cors de li n'ot vainne Don ne li remuast li sans, Si li devint pales et blans Li vis con se ele fust morte. (Er 3704). Poez vos savoir et cuidier Que cil dui lyon forsené, Qui de la sont anchaené, Que il ne vos tuent et sucent Le sanc des voinnes et manjucent La char et puis rungent les os ? (La 3064). Mes la gorge si duremant Li laz justisiee li ot Que de piece parler ne pot, Qu'a po ne sont les voinnes rotes Del col et de la gorge totes (La 4309). Et quant delez lui vos seïstes, Or me dites se vos veïstes La lance don la pointe sainne, Et si n'i a ne sanc ne vainne. (Pe 3536).

    - [Idée de pulsation, d'agitation]

    . Laissier reposer ses veines. "Laisser s'apaiser son sang, apaiser les battements de son coeur" : Quant grant piece se sont lassé Tant que li hiaume sont quassé Et li escu fandu et fret, Un po se sont arrieres tret, Si lessent reposer lor vainnes Et si repranent lor alainnes. (Yv 6145).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.