C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
USAGE, subst. masc.
[F-B : usage ; T-L : usage ; GD, GDC : usage ; AND : usage ; DMF : usage ; FEW XIV, 84b : usus ; TLF : usage]
Fréquence : 7 occ.
Graphies : usage, usages.

"Usage"

    - "Coutume" : Et je ne voel pas que remaigne La costume ne li usages Que siaut maintenir mes lignages. (Er 1761). L'usage Pandragon, mon pere, Qui rois estoit et emperere, Voel je garder et maintenir (Er 1767). Li rois par itele avanture Randi l'usage et la droiture Qu'a sa cort devoit li blans cers. (Er 1794). Vos qui d'amors vos feites sage Et les costumes et l'usage De sa cort maintenez a foi N'onques ne faussastes sa loi, Que qu'il vos an doie cheoir, Dites se l'en puet nes veoir Rien qui por amor abelisse, Que l'en n'an tressaille ou palisse. (Cl 3820).

    - "Pratique, habitude" : Amors n'est pas si gracieuse Que par parole an soit nus sages S'avoec n'i est li boens usages. (Cl 1016). Thessala, qui mout estoit sage D'amor et de tot son usage, Set et antant par sa parole Que d'amor est ce qui l'afole (Cl 3056).

    - "Comportement" : La reïne mout s'an mervoille ; Or la vit pale et or vermoille, Et panse bien an son corage Et la contenance et l'usage De chascun, et d'aus .ii. ansanble. Bien aparçoit et voir li sanble Par les muances des colors Que ce sont accident d'amors (Cl 1576). Leçon isolée de P, corrigée par Gregory et Luttrell

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.