C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
TRESPENSER, verbe
[F-B : trespansé ; T-L : trespenser ; GD : trespensé/trespenser ; AND : trespensé ; DMF : trespenser ; FEW VIII, 197b : pensare]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : P. pa. : trespansé, trespansee, trespansez, trespanssee.

Part. passé en empl. adj. "Soucieux, inquiet" : Mes ainz que cop feru i ait, L'empereriz mener s'i fait, Que por Cligés est trespanssee. (Cl 4007). Ez vos Lancelot trespansé, Se li respont mout belemant A meniere de fin amant : « Dame, certes, ce poise moi, Ne je n'os demander por coi. » (La 3960). De l'amor qui en lui s'est mise, Le trova trespansé et vain (Yv 1549). Et de sa char que il voit nue Est trespansez et esbaïz, Et dit que morz est et traïz S'einsi l'a trové ne veü Riens nule qui l'ait coneü. (Yv 3023). Ceste parole ot entandue Cele qui mout ert esperdue Et trespansee et esbahie, Que nul consoil ne nule aïe A la cort trover ne cuidoit, Puis que li miaudres li failloit (Yv 4753).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.