C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
TRENCHANT, subst. masc.
[F-B : tranchier (tranchant) ; T-L : trenchant ; GD, GDC : tranchant ; AND : trencher ; DMF : tranchant ; FEW XIII-2, 279b : *trinicare ; TLF : tranchant]
Fréquence : 7 occ.
Graphies : tranchant, tranchanz.

"Tranchant, côté affilé de la lame" : Les espees des fuerres traient, Felenessemant s'antreessaient Des tranchanz, granz cos s'antredonent (Er 879). Et li uns l'autre a terre porte, Mes ne font mie chiere morte, Que tot maintenant se relievent Et tant com il pueent se grievent Aus tranchanz des espees nues. (La 5001). Einz que cil se fust regardez, Li ot, au tranchant de s'espee, L'espaule del bu dessevre* [l. dessevree] (Yv 4231). Et des espees li tranchant Esgrunent et vont rebouchant. (Yv 6113).

    - [P. opposition à plat] : Andui fieremant s'antrasaillent As plaz des branz et as tranchanz. (Er 5923). Del tranchant, non mie del plat, Le fiert si que il li abat De la joe une charbonee, Et il l'en ra une donee Tel que tot le fet anbrunchier Jusque sor le col del destrier. (Yv 4205). Car il se donent si granz flaz Des tranchanz, non mie des plaz, Et des pons redonent tex cos Sor les nasex et sor les dos Et sor les fronz et sor les joes Que totes sont perses et bloes (Yv 6116).

Rem. V. PLAT

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.