C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
TORTIZ, adj. et subst.
[F-B : tortiz ; T-L : tortiz ; GD : tortis1/tortis2/tortis3 ; AND : tortil ; DMF : tortis ; FEW XIII-2, 88a : torquere]
Fréquence : 4 occ.
Graphies : tortices, tortiz.

I. Empl. adj. "Torsadé, entortillé" : Mes tant avoit leanz chandoiles Tortices, grosses et ardanz, Que la clartez estoit mout granz. (La 1017). Si vi qu'il ot grosse la teste Plus que roncins ne autre beste, (...) Barbe rosse, grenons tortiz (Yv 303). ...Et les sorcix ot autretés, Que tot le vis et tot le nes Li covroient jusqu'as grenons, Que il avoit tortiz et lons. (Pe 6750).

II. Empl. subst. masc. "Torche" : Et li mangiers ne fu pas corz, Qu'il dura plus que uns des jorz Antor Natevité ne dure, Qu'il fu nuiz serree et oscure Et mout i ot ars gros tortiz Einz que li mangiers fust feniz. (Pe 7999).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.