C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
TORMENTE, subst. fém.
[F-B : tormante ; T-L : tormente ; GD : tormente ; GDC : tourmente ; AND : turment ; DMF : tourmente ; FEW XIII-2, 45b : tormentum ; TLF : tourmente]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : tormante.

A. "Tempête soudaine et violente"

    - [En mer] : Si les a pris une tormante Qui lor nef et lor gent tormante. (Cl 2363). N'en est eschapez mes que il De la tormante et del peril. (Cl 2376).

    - [Sur terre] : Qui que le doie conparer, Ne finera tant que il voie Le pin qui la fontainne onbroie, Et le perron et la tormante Qui grausle et pluet et tone et vante. (Yv 773). Ne cuidiez pas que je vos mante, Que si fu fiere la tormante Que nus n'an conteroit le disme, Qu'il sanbloit que jusqu'an abisme Deüst fondre la forez tote. (Yv 6524).

B. Au fig. "Agitation tumultueuse" : Et messire Gauvains li dit : « Sire, quant ge m'assis el lit, El palés ot mout grant tormante, Ne cuidiez pas que ge vos mante, Que les cordes del lit crierent Et unes quanpanes sonerent, Qui as cordes del lit pandoient. (...) » (Pe 8427).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.