C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
SOLACIER, verbe
[F-B : solacier ; T-L : solacier ; GD : soulacier ; AND : solacer ; DMF : solacier ; FEW XII, 33a : solacium]
Fréquence : 5 occ.
Graphies : Inf. : solacier ; P. pa. : solacié ; Ind. pr. 3 : solace.

I. Empl. trans.

    - "Divertir, amuser qqn" : Mes la dameisele repeire, Qui li vialt conpaignie feire Et solacier et deporter Et porchacier et aporter Quanque il voldra a devise. (Yv 1545).

    - "Saluer qqn joyeusement" : Mes einçois m'estuet anbracier Et conjoïr et solacier Ma dame Enyde, vostre fame (Er 4144).

II. Empl. pronom. "Se divertir, s'amuser" : Qant il est colchiez an son lit, A ce ou n'a point de delit Se delite, anvoise, et solace. (Cl 1617). Tuit seront esbaudi par tans Li deceü, li amusé, Qui an lui gaber ont usé Piece del jor et de la nuit, Mout s'an sont grant piece deduit Et deporté et solacié. (La 5929). Li uns a l'autre se donoient, Que d'autres i ot tel nonante Que aucune i ot bele et gente Et noble et cointe et preuz et sage, Gentix dame et de haut parage ; Si s'i porront mout solacier Et d'acoler et de beisier Et de parler et de veoir Et de delez eles seoir, Itant en orent il au mains. (Yv 2447).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.