C.N.R.S. Université de Lorraine
 
Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes  
Electronic Dictionary of Chretien de Troyes  
LFA ATILF
FamilleCompletStructureModes et tempsTextes 
SELE, subst. fém.
[F-B : sele ; T-L : sele ; GDC : sele ; AND : sele1 ; DMF : selle ; FEW XI, 418b : sella ; TLF : selle]
Fréquence : 55 occ.
Graphies : sele, seles.

A. "Siège de bois sans dossier" : Erec s'ala premiers seoir, Puis s'asistrent tuit par les rans, Sor liz, sor seles et sor bans (Er 1298).

B. "Selle, partie du harnais servant de siège au cavalier" : Gardez qu'il ne li faille riens, Ostez li la sele et le frein, Si li donez aveinne et fein (Er 455). La sele fu mise et li frains (Er 738). Del lorain vos sai dire voir, Et del peitral et de la sele, Que l'uevre an fu et boene et bele : Toz li peitrax et li lorains Estoient d'esmeraudes plains (Er 5283). Li dus a vuidiee la sele Et maugré suen les estriés vuide. (Cl 3558). « (...) Onques voir d'ome ne de fame Ne nasquié n'en sele ne sist Chevaliers qui cestui vausist. » (La 1979). Et por ce que il mal se face Le chief de la ceinture lace A l'arçon de sa sele estroit, Ensi que nus ne l'aparçoit (La 4289). Gaires a chevalier n'asanble Qu'an sele de cheval remaingne, Et les chevax que il gaaigne Done a toz ces qui les voloient. (La 5981). Messire Yvains cop si puissant Li dona que de sus la sele A fet Kex la torneboele (Yv 2255). Congié prant, et la mere plore, Et sa sele li fu ja mise. (Pe 599). Chascuns ot sa lance apoiee Desor la sele, sor le fautre, Et point li uns ancontre l'autre Sanz desfiance et sanz aresne. (Pe 2661).

 


© LFA / Université d'Ottawa - ATILF / CNRS & Université de Lorraine 2015
La présente ressource est produite par le LFA et diffusée par l’ATILF à des fins de consultation pour l’enseignement et la recherche, à l’exclusion de toute exploitation commerciale. La citation d’un extrait de la ressource au sein d’une publication scientifique est autorisée sous condition de porter la mention suivante : DÉCT : Dictionnaire Électronique de Chrétien de Troyes, http://www.atilf.fr/dect, LFA/Université d'Ottawa - ATILF - CNRS & Université de Lorraine.